Antrenman Öncesi veya Sonrasında Kardiyo Egzersizi Yapmalı mıyım?

Sıkça sorulan ve İnternet'teki mesaj panolarında sayısız kez gördüğüm bir soru, bir kişinin bir direnç antrenman egzersizinden önce mi sonra mı kardiyovasküler egzersiz yapması gerektiğidir? Daha ileri gitmeden önce, herkesin, herhangi bir egzersizden önce 5 ila 10 dakika boyunca kendi seçtikleri bir kardiyovasküler egzersiz yapması gerektiğini açıkça belirtmek isterim, ister bir kardiyovasküler, direnç veya esneklik egzersizi olsun. Bu, uygun, hafif yoğunluklu bir kardiyovasküler egzersizin, aşağıdaki egzersiz rutinde daha yoğun olarak kullanılacak olan kasları, bağları, eklemleri ve tendonları ısıtacağı için çeşitli nedenlerden dolayı hayati öneme sahiptir. Kardiyo ile ısınma aynı zamanda çekirdek sıcaklığını hafifçe artırır, dolaşımını artırır, kalp atış hızını biraz yükseltir ve kalbin artmış bir iş yükü için hazırlanmasına yardımcı olur, akciğer fonksiyonlarının artmasına yardımcı olur ve zihinsel olarak yaklaşmakta olan egzersiz rutine odaklanmanıza yardımcı olur. Işık şiddeti kardiyo ile ısınmanın en önemli avantajı yaralanma riskindeki önemli azalmadır. Vücudunuz uygun şekilde ısınmazsa, kas, eklem, bağ veya tendon yaralanması olasılığı daha yüksektir.

Şimdi bir direnç egzersizinden önce veya sonra kardiyovasküler egzersiz yapıp yapmamanız sorununa geri dönelim mi? Burada en iyi tek cevap yok ve bunun yerine kişisel uygunluk hedeflerinizi değerlendirmelisiniz. Hedefiniz dayanıklılığı, dayanıklılığı veya genel kalp-damar sağlığını arttırmaksa, ağırlık ve direnç egzersizinden önce kardiyo egzersizinizi yapmayı öneriyorum. Önce kardiyo egzersizi yaparak (tabii ki 5-10 dakikalık ısınmadan sonra), muhtemelen laktik asit eşiğine veya VO2'ye gerçekten zorladığınız bazı aralıkları da içerebilecek daha yoğun bir kardiyo seansına katılabilirsiniz. maksimum seviye. Bir ağırlık antrenmanı yaptıktan sonra yüksek yoğunluklu kardiyovasküler çalışmaları başarabilmeniz çok daha düşüktür. Kısacası, amacınız kardiyovasküler zindelik seviyesini arttırmaksa, direnç antrenmanından önce kardiyo egzersizlerini yapmalısınız.

  Oya Doğan’ın yeni kitabı “Hadi Ben Kaçtım” raflardaki yerini alıyor

Öte yandan, hedefiniz yağ ve kilo kaybı ise, fitness topluluğundaki mevcut düşünme tarzı, bir direnç egzersizinden sonra bir kardiyovasküler egzersiz yapmaktır, yağ metabolizması oranını artırır (genellikle yağ yakıldığı gibi gibi). Teori, yoğun bir direnç egzersizine katılarak, bu egzersiz sırasında kaslardaki glikojen depolarını tüketeceğinizdir. Glikojen depoları tükendiğinde, vücut vücuttaki yağları yakıt olarak kullanmaya başlar. Dayanıklılık sporcuları bunu uzun zamandır biliyorlar, ancak bunun tipik olarak dayanıklılık eğitiminde gerçekleşmesi için, bir sporcunun glikojen kaslarını tamamen tüketmesi için sürekli olarak yaklaşık 90 dakika koşması gerekiyor. Bu nedenle, çalışan birçok ortalama insanın, özellikle antrenman süreleri boyunca, antrenmanları sırasında kendilerini glikojen tükenme noktasına ittiği konusunda şüpheliyim. Daha ileri eğitimciler için bunun mümkün olduğuna ve bu nedenle belki de bu bireyler için vücut yağını azaltmanın etkili bir yolu olabileceğine inanıyorum.

Buna aynı şekilde bakma eğilimindeyim, aynı gün kardiyovasküler ve direnç antrenmanına başlıyorsanız, biri veya diğeri doğal olarak daha düşük bir yoğunluk seviyesine sahip olacaktır. Yine, kardiyo egzersizlerinizi direnç egzersizinden önce mi yoksa sonra mı yapacağınıza karar vermeden önce kişisel zindelik hedeflerinizi değerlendirin. Eğer kas inşa etmeye çalışıyorsanız, direnç antrenmanlarınız için mümkün olduğu kadar kas gücüne sahip olmak istiyorsunuz, bu nedenle ağırlık egzersizinden önce kardiyo yapmak kas geliştirme hedeflerinize ters düşecektir. Dayanıklılık veya kalp sağlığı kazanmak istiyorsanız, odağınızı kardiyo egzersizlerine yerleştirin ve önce bunları yapın. Hangisini önce bitirirseniz kullanın, vücudu hazırlamak için en az 5 ila 10 dakikalık kardiyo (koşu bandında sadece hareketli bir yürüyüş olsa bile) ile doğru şekilde ısıtmanın daha önemli olduğunu unutmayın. Verimli bir antreman yapmak için kafanızı doğru alana sokmak ve en önemlisi yaralanma riskini azaltmak için antremanlar. Bir antrenmanda 5 dakika sakatlanırsanız ve önümüzdeki 8 hafta boyunca bir sakatlığı rehabilite ediyorsanız bu tartışma bir anlam ifade etmez!

  Okuma, Yazma ve Kamusal Konuşma Daha fazla tedavi, geri çekilme veya hak edilmiş bir olay mı?

SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın