Başkan Bill Clinton'un Konuşma Yazma Sırları

Kamuda konuşmak, bir işletme kurmanın güçlü bir yolu olabilir. İşletmenizin profilini yükseltmenize, yeni müşteriler oluşturmanıza ve daha fazla kar elde etmenize yardımcı olabilir. Ancak, kamuoyu önünde konuşmak sinir bozucu olabilir ve ilk zamanlayıcılar için ciddi derecede stresli olabilir. Konuşma yazmak, özellikle teknik yazarlar için büyük bir zorluk olabilir.

Hepimiz profesyonel konuşmacıları izlemekten öğrenebiliriz.

23 Şubat 2002, Perth’de Bill Clinton’u duymak için uzun süredir tutku duydum. Harika bir olaydı!

Benim motivasyonum? 50 dakikalık bir açılış konuşması için 300.000 dolar kazanan herkes iyi olmalı. Profesyonel bir konuşmacı olarak, Clinton'ı çalışırken görmek istedim. Sadece ne dediğini duymak istemedim, ama nasıl söylediğini.

İşte Bill Clinton'ı şahsen duymaktan ve nasıl ibadet edildiğine dikkat ederek öğrendiklerim hakkında analizlerim. Bu noktalardan en azından bazılarını kendi durumunuza göre uyarlayabilmelisiniz.

1. Pazarlama stratejisi

Daha önceki yıllarda büyük bir reklam patlaması, eski Sovyet lideri Gorbachov ve diğerleri gibi konuşmacıları görmeleri için izleyicileri getirdi. Pazarlama yaklaşımları, ticari olarak çok büyük bir reklam bütçesiyle odaklanmıştı. Clinton etkinliğinin daha iyi bir neden için fon toplanması ile daha insani bir açıya sahip olduğu, yani Çocuklar için Prenses Margaret Hastanesi Çocuk Vakfı aracılığıyla hasta çocuklar. Bu, Clinton'un bina camiasının temel değerleri ve sıradan insanların kaygılarıyla empati kurmasıyla daha iyi bir eşleşmeydi. Pazarlama kampanyası, etkinlikle ilgili farkındalık yaratmak için büyük oranda olumlu medya kapsamına dayanıyordu.

2. Unutulmaz bir giriş

Clinton'ın balo salonuna girişi mükemmel bir şekilde sahne yönetiminde yapıldı. Herkese durması istendi ve sonra ABD Cumhurbaşkanlığı seçim tema şarkısı olan 'Mutlu Günler yine geldi' adlı odaya girdi. Odadaki duygu elektrikti ve boynumun arkasındaki kıllar ayağa kalktı!

  196 Collocations

3. Kişisel sunum

Elbisesi ve sunumu kesinlikle kusursuzdu. (Belki 500 dolarlık saç kesimi işe yarar.) Masamdaki birçok kadın, Clinton'ın tende televizyondan çok daha iyi olduğunu söyledi.

4. Varlığın Gücü

Başkan Clinton'la aynı odada olma konusunda bir vızıltı vardı. Beden dili, gülümsemesi ve kendine güvenen eli sarsılmış karizmayı salladı. Kayda değer cazibesi, üzerine demir işleri yaptığınızda o lise fen deneyini hatırlattı.

güçlü bir mıknatısı kapsayan beyaz bir sayfa. İnsanlar Clinton'a güçlü bir manyetik alana açılan metal döşemeler gibi çekildiler.

5. Isınma

Alan Jones MC'ydi ve ısınma, Clinton'un ofisinin son günlerine hafif yürekten bakan kısa bir film içeriyordu. Sahneler arasında, Başkanlık arabasını yıkamak, çitleri kırmak ve Oval Oda'da santral operatörünü oynamak dahil. Bir basın toplantısından muhteşem bir sahne Clinton'un tek bir uyuyan gazeteciyi uyandırdığını gösterdi.

6. Giriş

İyi yapılandırılmış bir giriş empati kurmaya yardımcı oldu ve Clinton'un hayatının tamamen düz yelken olmadığını vurguladı. Babasının gençken öldüğü, annesi hemşirelik asistanıydı ve 10.000 kişilik bir kasaba olan Hope'da doğdu, başarısını ve başarılarını bağlamda ortaya koymasına yardımcı oldu.

7. Kader duygusu üzerine inşa

Hikayeler üzerine güçlü bir kişisel marka inşa edilmiştir. Bir gençlik liderliği kampındayken, Clinton’ın Başkan Kennedy’yle tanışmasının öyküsü çok etkili oldu. Sadece tanıtımda değil, Clinton'un JFK'nın elini sıktığı o ünlü fotoğraf da pazarlama materyallerinde kullanıldı. Diğer marka yapımı çekimleri arasında, Hilary ile bir anı, saksafon çaldığı bir çekim, bir koşu fotoğrafı, biri Chelsea ve biri Clinton ile 3 Başkanla birlikte sıralandı. Hepsi Clinton’ı adam olarak tanımlamaya yardım etti.

8. Mesajı özelleştirme

Clinton'ın Perth'deki konuşması, bir ABD uzay görevine yeniden giriş yapmak için geceleri ışıklarını açtıran Perth'deki hatıraları ve Kalgoorlie'deki bir maden mühendisi olarak eski bir ABD Başkanı'nın kariyeriyle ilgili yorumlarını içeren bir Perth pazarına ilişkin hikayeleri içerecek şekilde özelleştirildi.

  Pera Film’den “Büyüme Sancıları” Üzerine Film Programı

9. Mizah kullanmak

Clinton, zor durumlardaki medya ile ilgili olarak önceki Başkanlara nasıl yardım edebileceği konusunda bazı önemli çizgileri vardı.

10. Karşıtları kullanan unutulmaz bir gömlek

Bu çok etkili olabilir. Terörizmle mücadelenin olası çözümlerinden bahsederken, Clinton “yaşamdaki büyük şeylerin çoğu basit” dedi.

11. Tekrar

Clinton bu kanıtlanmış konuşma yazma tekniğini büyük bir etki için kullandı.

12. Metafor kullanma

Clinton, teröre karşı savaştaki mevcut durumu tanımlamak için kulüp icadı ile kalkan arasındaki boşluğun metaforunu kullandı. “Bu boşluğun kapanması gerekiyor” dedi. Metaforlar, somut kavramlara bir izleyici ile daha fazla etki verebilir.

13. İzleyicilerle empati geliştirmek

Clinton, 11 Eylül’de Avustralya’da Port Douglas’da nasıl olduğunu ve kızının Chelsea’nin New York şehir merkezinde olduğunu anlattı. O gün üç saat boyunca kızıyla temasa geçemediği zaman duyguları hakkında konuştuğunda odadaki her ebeveynle bağlantı kurdu.

14. Eylem çağrısı

Etkinliğin amacı bir Çocuk hastanesi için para toplamaktı. Clinton'un son sözleri “Yardımını istiyorum” idi. Basit, doğrudan ve güçlü.

Umarım bu analizden hoşlanmışsınızdır. Dünyanın en iyi iletişimcilerinden birini çalışırken görerek kesinlikle çok şey öğrendim.

Clinton hakkındaki kişisel görüşünüz ne olursa olsun … kişisel sıcaklığı, izleyici ve sunum becerileri ile bağlantı kurma kabiliyeti olağanüstü.


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın