CV Vs Aerobik ve Badem Vs Kaju

Projecting The Future. A hand holding a holographic projection.

İşte kötü numaralarım: Kan basıncım 109/70 ve bu da doktorun ofisinde. Bu yüzden gerginim, kanser kan testleri sonuçlarımı bekliyorum. 50'den 99'a kadar düşük görmüştüm. Nabzım bazen 50'ler kadar az. Kişi bunları kötü sayılar olarak nasıl gösteriyor? Bunlar atletik tip sayılar. Sorun bu.

LDL ve toplam kolesterolüm yüksek. Bu büyük olasılıkla kalıtımdan kaynaklanmaktadır. Ve benim özgeçmiş eksikliği. Bu egzersiz. Kolesterol sayılarımı neden istediğim yere alamadığımı merak ettim. Vazgeçtim. Ben de onkoloğuma ne yapabileceğimi sordum. Benim BP ve nabzım çok iyi. Daha iyisini ne yapabilirim ki? Bisiklet sürüyorum, tenis yapıyorum tai chi yapıyorum. Binlerce dikey ayağa tırmanmanın hiçbir şey olmadığını düşünüyorum. Bunlar aerobik olarak harika. Son onkoloğumun Lipid Panelleri tartışmakla alakası yok. Ama bu yeni arkadaşım bana en çok 30 dakika CV yapmamı ve badem yememi söyledi.

Aerobik CV kadar iyi değil mi? Bazı şeyler için evet. Bazı şeyler için aerobik daha iyidir.

Fakat LDL'nin atardamarlarını temizlemek için orta derecede kardiyovasküler egzersiz yapılması gereken tek yoldur. Nasıl bilemedim? Tehlikeli bir arteriyel akış sorunu ile iyi durumda olabileceğimi asla anlamadım.

Neyse ki benim LDL büyük yüzdürme türüdür. Ya da iyi kötü tür. Evet, şimdi sadece iyi ve kötü kolesterol değil, aynı zamanda İYİ VE KÖTÜ kötü kolesterol var. Anladım? İşte, kolay. Trigliseritlerinizi HDL'nize bölün (veya HDL'yi trigliseritlere bölmeyi tercih ederseniz). Bu sayı 2 veya daha az ise, iyisinizdir. 2'den az, sözde küçük yoğun LDL (kötü) yerine büyük yüzer LDL (iyi) anlamına gelir. Çok kötü numaralarım 240 toplam ve 170 LDL. HDL'im beklediğimden biraz daha düşük, 60'ın üzerinde optimal. Trigliseritlerim çok düşük (muhtemelen aerobik sayesinde). Zaten trigliseritimin HDL'ye oranı çok iyi. Ben 140 lbs de büyük ve yüzerim.

  Çocuklar ve Gençler İçin Kişiselleştirilmiş İpli Sırt Çantaları

İşte size bir şey var: Kan basıncımın ve kalp atışlarımın o kadar düşük olduğunu düşünüyorum ki, kolesterolü arterlerimden dışarı pompalamam “Yüzerken bile neden hareket etmeliyiz?” onlar söylüyor. Ben onların tavrını sevmiyorum. Herhangi bir LDL'nin aşırı bolluğunu istemiyorum ve bu yüzden çoğu gün 30 dakikalık kardiyovasküler orta egzersizle hareket edecekler, umarım. Benim için, 60 yaşında, bu 88 ila 112 arasında tutarlı bir nabız demektir. Bu formülü almak için yaşınızı 220'dan çıkarın. Bu benim için 160 bırakır. 160'ın% 55 ila% 70'i, YARIM SAAT SAHNE İÇİN orta dereceli CV egzersiz numaramdır. Bundan geçici olarak dikey bir tırmanışta veya dağ bisikletinde çok çalıştım, ama 30 dakika boyunca değil. “Bir konuşmayı sürdüremem, ağzımdan çok fazla nefes alıyorum” olmalı.

LDL'yi uçurmaya çalışacağım. Umarım çalışır.

Ah evet, bademler. Yediklerinizin kolesterolle ilgili sandığınız kadar bir şey olmadığını biliyor muydunuz? “Anti-kanser” diyetimde günlük ortalama “4” sağlıklı “kolesterol miktarı” bile yemiyorum. Yine de kolesterolüm yüksek. Aptal karaciğerim aptal şeyleri tıpkı bütün aptal karaciğerlerimiz gibi yapıyor. Karaciğere bir beyin ver. Kullanabileceği çok önemli. Bu yüzden karaciğerim üreme konusunda şüphesiz. Ah evet, badem (günlük tuzlu bir avuç). LDL üretimini engelliyorlar. Kaju fıstığı değil.

“Kalıtım schmeredity” ilan etmek istiyorum. En azından kısmen genetiği geçemediğime inanmak istemiyorum.

Bademlerden nefret ederim. Kaju fıstığını severim. Orta derecede kardiyovasküler egzersizlerden nefret ediyorum. Aerobik severim. Oh, söyleneni yap. En azından hala hamam ve bahçe taze domates yiyebilirim (IBS'im etkili olmadığında).


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın