Daha Uzun Anıyı Yazmak

GİRİŞ:

Daha uzun, kitap uzunluğundaki hatıralar, kısa, tek sayfalıklardan farklıdır; çünkü bunlar, izole edilmiş bir olay veya deneyimin aksine, yazarın hayatının önemli bir bölümünü kapsar. Söylemeye gerek yok, hatıralar ikisine de yol açıyor.

OTOBİYOGRAFİ VEYA HATIRLATMA?

Hem otobiyografiler hem de hatıralar daha uzun eserler olduğundan ve bir insanın hayatını onlarca yıldan beri kapsayabilir, aralarında bazı karışıklıklar olabilir. Bununla birlikte, farklılıklar var.

Örneğin, otobiyografi esasen yazarın hayatını doğumundan günümüze kadar tarihsel olarak anlattığı tarihsel, kronolojik bir anlatımken, anı ortak bir temaya veya konuya odaklanmaya meyillidir ve onu gösteren ya da desteklemeyen olaylar hariç tutulmuştur.

Hangi sürümü yazmayı düşündüğünüz onun nihai amacı ile belirlenebilir. Kitabınızı yayınlamak istemiyorsanız, ancak birkaç arkadaşınızla ve ailenizle paylaşmak için kağıdınıza olabildiğince fazla fotoğraf çekmek niyetindeyseniz, otobiyografi sizin için en uygun türdür. Öte yandan, politik, spor ve sinema figürlerinin yaptığı gibi böyle bir hesabın satışını çekecek bir şöhretin yoksa, hala yayınlamak istiyorsan, okuyucuyu içine aldığın hatırayı yaz. yolculuk ve onunla derslerini onunla paylaş, büyük olasılıkla daha büyük bir değer sunacak.

TANIMLANMIŞ MEMOIR:

Tek bir dişin geçtiği oldukça büyük bir örtü düşünün. Hepsini bir arada tutar. Her şeyi kapsayandan farklı olarak, doğumdan ölüme kadar otobiyografiden, kitap uzunluğu anı okuyucusunun ilk dikişten sonuncuya kadar izleyebileceği tek, ortak bir tema etrafında dokunması gerekir.

BAŞLAMAK:

Kalemi kağıda koymadan önce, “Yazdıklarımı umursayan kim?” Sorusunu aşmak isteyebilirsiniz. “Neden yazdıklarımı umursuyorum?” Sonuçta, sen yapmazsan, o zaman okuyucu kesinlikle olmaz.

Deneyimlerinizin sizin için neden önemli olduğunu incelemelisiniz, başka bir deyişle, neden sizin için önemli?

Bakımla ilgili ilk soru doğal olarak, motivasyonunuzu azaltmak, ilham kaynağınızı kapatmak ve kendi ifadenizi azaltmaktır. Başkaları size nasıl inanabilir ve sürücü koltuğunda yazar olarak yazarken ne yazdığınıza anlam, önem ve ilham bulabilir? Öte yandan, çalışmanıza değer verdiğiniz hissine izin veriliyorsa, okur da öyle olacaktır. Tutkuyu hissedecek.

Sizin için neyin önemli olduğunu incelemeye başladığınızda, “Dünyaya ne söylemeliyim? İçimde dışlanma için kaşıntı mı var? Mirasım ne olabilir?” Gibi bir kaç soru daha sorarak analizinizi daha ileri götürmeniz gerekir. Hayatımı ancak bunun hakkında yazıp derslerini başkalarıyla paylaşabilseydim ne yapardın? “

Duygularınızı takip edin:

Görünen o ki hazine her zaman gömülüdür ve senin içinde gömülü olabilir. Bununla birlikte, buradaki “Hazine” mutlaka hoş olmayabilir ve en büyük yaşam dersleriniz, onları öğrenmek için katlanmak zorunda kaldığınız acılar tarafından kamufle edilebilir. Acıyı bir battaniye olarak düşünün. Kaldırabilseydiniz, edebi yolculuğunuza dahil edebileceğiniz malzeme hazinesinin, okuyucularınızın içgörü ve anlayış hedefinize uyacağını umduğunuzu bulabilirsiniz.

Bu yöntem başarılı olmaktan azsa, iki faktörden birini düşünün:

1). Acı nüfuz edemeyecek kadar yoğun.

2). Altın vuracak kadar derin kazmadın.

“Anıların fiziksel ya da duygusal bir acı içermesine bakılmaksızın, her memoistin uzun zamandır kendisini etkileme gücünü kaybettiğini düşündüğü olaylar tarafından dokunulmaya hazır olması gerekir.” Diyor. 1997, s. 114),

MEMOIR TEMA ÖRNEKLERİ:

Kimse hayatını senden daha iyi tanımıyor. Bu nedenle, uzman olarak, onun hakkında yazıyorsunuz. Bununla birlikte, işte anı temalarına birkaç örnek.

  Astronomi

1). Silahlı hizmetler ailesinde büyümek ve aileniz sürekli olarak yeni üslere transfer edildiğinden, her yıl ortalama olarak hareket etmeye zorlanmak.

2). Ebeveynlerinden birini veya her ikisini de erken yaşta kaybetmek ve duygusal mücadelelerinizi, gelişimsel zorluklarınızı, keşiflerinizi ve bunun sonucu olarak inancınızı sorgulamak.

3). Kötü niyetli bir ebeveyn veya birincil bakıcıyla birlikte büyüyor.

4). Dünyayı fiziksel bir zayıflama ile müzakere etmek.

5). Kendinizi “farklı” olarak kabul ettiğinizde dünyaya uymaya çalışmak. “Farklı” nın sizin için ne anlama geldiğini tanımlamanız gerekir.

6). Bir terörist saldırıda veya başka bir travmada hayatta kalmak ve bunun sizi ve hayatınızı nasıl değiştirdiğini açıklamak.

Her ne kadar bu anı konuları önerilenlerle sınırlı kalmasa da, her biri mücadele ve zorluklar içeriyor. Okuyucularınıza, onlarla nasıl başa çıkacağınızı, böyle bir yaşam deneyimleme ve belki de acınızı bir amaca dönüştürme konusunda ışık ve içgörü kazandırarak öğretebilirler.

Bir HAFIZANIN ÖZÜ:

“… Anıların özü,” kitabında Judith Barrington'a göre, “Anıyı Yazma” (The Sekizinci Dağ Basını, 1997, s. 88), “bir kişinin düşüncelerini takip etmek, başarmak için mücadele etmek” bir problemi anlayabiliyorum. ”

“Size ve hayatınıza özel bir sebepten dolayı gerçeği söylemelisiniz” diye yazdı (s. 70).

Hayatınızdaki otorite sizsiniz. Önemli bir bölümünü seyahat ettikten sonra, yolculuğunu ve üzerinizdeki etkisini yansıtabilirsiniz.

Kısa hatırada olduğu gibi, bunun mutlaka olması gerekenin değil, yazar olarak sizlerin de olduğunu unutmayın. Ondan alabileceğiniz şey budur.

Bir mekan olarak, anılarınız yolculuğunuzu işlemenizi, anlamanızı ve yorumlamanızı ve ardından bilgilerini, derslerini ve içgörülerini başkalarıyla paylaşmanızı sağlayacaktır. Özünde, “Ben buradaydım. Bu benim yolculuğumdu. Bu nasıl bir fark yarattığım. Bu benim hayatım ve bunlar benim sözlerim. Bu benim mirasım” diyor.

OKUYUCULARINIZI DÜŞÜNME:

Potansiyel okuyucularınızı veya en çok çekmek istediğiniz kitleyi düşünün ve kendinize ne sorduğunuzu kendinize sorun.

1). Sadece okunmak ve duyulmak için.

2). Acımı, mücadelelerimi ve bilgeliğimi paylaşmak için.

3). Benimle dalga geçmek ve benim için üzülmek mi?

4). Benimle ağlamak

5). Benimle gülmek için mi?

6). Beni anlamalarını sağlamak için mi?

7). Sonunda deneyimimden nasıl büyüdüğümü görmek için mi?

HATIRLATMA: EVET. BELLEK: NO:

“Anımı yazmaya başlamak isterdim, ama ya her kişiyi, yeri, etkinliği, tarihi ve sohbeti hatırlayamıyorsam?”

Birkaç tane olabilir. Önemli olan, bunun gibi detaylar olmak zorunda değil, fakat yazdıklarınızın temel hikayenizdir – yani, ne oldu ve nasıl yorumladığınız. Bu diğer detaylar sadece kitabınız için hammadde veya temel sağlar. Anlaşılan kurgu karşısında, hatıra gerçeklerle sınırlıdır.

“… Bir hatıra veya kurgu yazdığınızı adlandırdığınızda, okuyucu ile bir sözleşmeye girersiniz,” kitabındaki Judith Barrington'a göre, Anıyı Yazma (The Sekizinci Dağ Basını, 1997, s. 26).

Eski bir albümde fotoğrafların arkasındaki bir kişiyi veya birini ille de tanımayabilirsin de, “Anı, konuyla ilgili ne düşündüğünü bilmek zorunda değil, ama öğrenmeye çalışıyor olmalı; asla kesin bir karara varamayabilir Fakat cevaplar için entelektüel ve duygusal arayışlarını paylaşmaya istekli olmalı, ”dedi Barrington (s. 28).

  Vedik Matematik Vs Abaküs - Çocuk İçin Ne Uygun?

BELLEKLER İÇİN KAZANMA:

Çoğu insan mükemmel bir hatırlamaya sahip olmadığı için, önemli bilgilerin kurtarılması için aşağıdaki yöntemleri göz önünde bulundurmak isteyebilirsiniz.

1). Hafızanızı araştırın, ancak her olayı veya olayı dün olmuş gibi hatırlamalarını beklemeyin. Ne kadar çok yaparsanız, zaman geçtikçe o kadar uygun olur.

2). Uzun süredir konuşmadığınız arkadaşlar, aile üyeleri, okul arkadaşları ve meslektaşlarınızla konuşun. Künt olun, “On yaşındayken o zamanı hatırlıyor musunuz ve …?”

3). Kayıtlarınızı, eski mektupları, fotoğrafları, okul not defterlerini ve hafızanızı yenilemek için aklınıza gelebilecek ve hala erişebileceğiniz başka şeyleri araştırın.

Mezunlar, ilk tarihler, ilk işler, promosyonlar, ödüller, evlilikler, kariyer değişiklikleri, tatiller ve yer değiştirme gibi hayatınızın kilometre taşlarını belirleyerek bellek akışını başlatın ve ihtiyaç duyduğunuz bilgileri takip edin.

“(Ancak), tutkulu anları, dönüşümleri ve acı verici büyümeyi (zorunlu olarak) tutan bariz yaşam noktaları değil: olaylara ve her birimiz için benzersiz olan ilişkilere dahil olanlar” dedi. adlı kitabı, Anıyı Yazma (Sekizinci Dağ Basını, 1997, s. 41).

HAFIZA YAZMA ÖNERİLERİ:

“Bu öneriler yalnızca kısmen yardımcı oldu. Şimdi ne yapacağım?” Aşağıdaki kuralları göz önünde bulundurun.

1). Eğer tam bir diyalogu hatırlayamıyorsanız, özünü yeniden yaratın. Kesin kelimelerin kendileri sandığınız kadar hayati değildir. On iki yaşındayken amcanızla kahvaltı masasında yaptığınız konuşmayı kim hatırlayacaktı?

2). Anıların momentumunu sürdürmeyen ve bu nedenle merkezi temasına bir bütün olmayan şeyleri ortadan kaldırın.

3). Orijinal sıra karışıksa veya hikayenize mantıklı, yapısal bir yolculuk yoksa olayları yeniden sıralayın.

Gerçekler ve gerçekler arasında bir fark olabilir, yani gerçekleşen, sizin gerçekliğiniz olmayabilir. Olayları farklı algılamış, filtrelemiş veya yorumlamış olabilirsiniz. Gerçek gerçeği, sizi nasıl etkilediği veya değiştirdiği konusunda yalan söyleyebilir. Hayatta olduğu gibi, kesin bir gerçek olmayabilir. Ancak hikayenizin gerçeği dürüst kalbi olabilir.

MEMOIR YAPISI:

Kısa hatıra gibi, uzun olan üç temel yazı türünü kullanır: açıklama, anlatı ve anlatı özeti. Ancak, uzunluğu nedeniyle, dikkate alınması gereken başka organizasyon bileşenleri de var.

“Anıta ait kökenlerin kişisel denemeler alanında olmasına rağmen, modern edebi anı aynı zamanda birçok kurgu özelliğine de sahiptir” adlı kitabında Judith Barrington'a göre, “Anıyı Yazma” (The Sekizinci Dağ Basını, 1997, s. 22). “Zaman içinde geriye ve ileriye doğru hareket etmek, inanılır bir diyalogu yeniden oluşturmak, sahne ve özet arasında ileri geri geçiş yapmak ve hikayenin hızını ve gerginliğini kontrol etmek için, memoirist okurunu usta bir hikaye anlatan biri olarak meşgul eder.”

Kitabınız boyunca uzanan ve sayfaları ve bölümleri birbirine dikilen ipliği oluşturduktan sonra, bir dereceye kadar mantıksal yapı ve uyum sağlamak için etkinlikler, gözlemler, sonuçlar ve içgörüleri birlikte düzenlemelisiniz. Neleri dahil ettiğiniz ve hariç tuttuğunuzda seçici olmalısınız. Yazma sürecinin önemli bir kısmı, planlama ve taslak oluşturma içerir.

Oluşan her şey seninle ve hayatınla bağlantılı, ama hepsi anılarının temasını desteklemeyebilir veya önemli olmayabilir.

  Etkili Dergi Yazımı

Bununla birlikte, bu hatırayı yazmak, dış dünya (ne, ne zaman, nerede, neden ve nasıl gerçekleştiği) ile iç dünya arasında bir denge gerektirir; nasıl yorumladığınız, işlediğiniz ve duygusallaştırdığınız ve sizi nasıl değiştirdiği. Bunu yapmak, bir kişi olarak kendinizin daha bilinçli olmanızı sağlar.

ZAMAN VE Gerginlik:

Anı yazarı genellikle hem kahraman (hem de hikayedeki her şeyin gerçekleştiği kişi) ve anlatıcı olduğundan, geçmiş, şimdi, gelecek ve şartlı dahil olmak üzere hikayesini anlatmak için kullanabileceği çeşitli fiil zamanları vardır. Bazen okuyucunun ayırt edebilmesi için hayati önem taşıyan hepsini kullanın.

“Hatırlanması gereken ilk şey,“ Anıyı Yazmak ”adlı kitabında Judith Barrington'a göre“ Şimdi ”olması gerektiğidir (Anı Yazma) (Sekizinci Dağ Basını, 1997, s. 95). “Okuyucunun, anlatıcıya, geriye bakabileceği, şimdiki zamanda konuşabileceği ve geleceği dört gözle bekleyebileceği belirli bir an biçiminde köklendiği duygusuna sahip olması gerekir.”

DİĞERLERİ HAKKINDA YAZMA:

Çok az sayıda anı, boşlukta yaşadığı için, birkaç anı tek kişilik ya da kadın monologlarıdır. Hayatınız hakkında yazdıkça, diğer insanlar kaçınılmaz olarak girecek ve onlarla etkileşime girecek ve onlardan daha az ya da daha büyük bir dereceye kadar etkilendiklerinde kendi içinizle dolandırılacaktır. Bu etkileşimler, sizi dahil etme veya hariç tutma seçeneği veya ikilemiyle bırakabilir.

Bu bilmecenin bir kısmı, hafızanıza eklediklerinizin olayları sizin yaptığınız gibi hatırlamaması ve yorumlamamasından kaynaklanmaktadır. Çoğu insan seçici olarak hayatlarını filtreleyerek bazı eksikliklerinden ve yanlışlıklarından kaçınırlar. Bir yandan, önemli olmayabilir, çünkü bu sizin hikayeniz ve onu nasıl gördüğünüz ve deneyimlediğiniz. Diğer yandan, komplikasyonlar olabilir.

“Kendi hayatım hakkında yazmaya başladığımda, aile ve toplum hakkında dürüstçe konuşmanın, yolun dışına çıkmanın, ihanet suçlamalarını riske atmanın ve düdüğü üfleyen birinin olmasının yükünü omuzlamak olduğunu anladım. ailelerin ve toplulukların kendilerini acı dolu gerçeklerden korumak için yarattıkları mitleri, “Memoir Yazma adlı kitabında Judith Barrington'a göre (Sekizinci Dağ Basını, 1997, s. 12).

Bu yönü düşündüğünüzde, aşağıdaki seçenekleri göz önünde bulundurmak isteyebilirsiniz.

1). Kişinin gerçek adını kullanın veya değiştirin.

2). Dahil ettiğinize göre seçici davranarak olası hasarları veya hakaretleri en aza indirin.

3). Makaleyi yayınlanmadan önce onlara gösterin, böylece onları tartışan bölümleri dahil etme iznini alabilirsiniz.

4). Anılarınızı yayınlamayı düşünüyorsanız, okuyucusunun ne olabileceğini belirleyin. Sonuçta, yalnızca birkaç arkadaş yazdıklarınızı okursa, maruz kalma miktarı minimum olabilir.

5). Kişinin gerçek adını eklerseniz, bunu yapma konusundaki motivasyonunuzun farkında olun. Hikayen onsuz eksik ve gerçekçi olmaz mıydı yoksa gerçekten bir intikam mı istiyorsun?

6). İnsanlar kendilerini kendi tarzınızı görmeyebilir veya göremezler, ancak sizi nasıl etkiledikleri anılarınızın en önemli kısımlarından biri olabilir.

7). Zaten ölmüş bir kişiyi dahil etmişseniz aynı kararı verir misiniz?

8). Açıklayabileceğiniz herhangi bir ailenin veya arkadaşınızın “sırlarının” sayısını ve ciddiyetini göz önünde bulundurun.

9). Yazma hakkı, özellikle yayınlanacaksa, sözcüklerin ötesinde sorumluluk taşır.

Makale Kaynakları:

Barrington, Judith. “Anıyı Yazmak”. Portland, Oregon: Sekizinci Dağ Basını, 1997.


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın