Etkili Arama Motoru Pazarlaması (SEM) ve Gömleğinizi kaybetmeden anahtar kelime reklamcılığı

Geleneksel pazarlama yöntemlerinin (sembolik öğeler, yayın reklamları, basılı reklamlar, vb.) Arama motorlarında başarılı pazarlamanın ayrılmaz bir parçası olabileceğini bilemeyebilir veya edemeyebilirsiniz. Konuyu ele alma konusunda çok geniş kalacağım çünkü sizin için uygun birçok seçenek var ve bazıları sizin özel hedeflerinize diğerlerinden daha uygun olacaktır. Öncelikle, verebileceğim en iyi tavsiye, SEM'i uygulayan ve bunu Web sitesi tasarımına entegre etmeye aşina olan kalifiye bir Web sitesi çözüm sağlayıcısı ile özel hedefleriniz hakkında konuşmak.

İşletmenizi (özellikle Web Sitenizi) arama motorları aracılığıyla pazarlamanın yolları uzun bir liste oluşturur. Yerleştirme için ödeme yöntemleri biraz daha azdır ve aşağıdaki gibi üç genel kategoriye ayrılabilir:

  • Arama motorlarının bir numaralı noktasını (sayfa marjında) tek tek anahtar kelimelere göre ödeyebilirsiniz. Her ne kadar bu tür bir yerleşim çekici görünebilir olsa da, yalnızca reklam harcamalarınızın izin verdiği ölçüde güvenilirdir. Bu pozisyon için daha fazla para ödemeye razı olan biri tarafından teklif verilemez.
  • Belirli anahtar kelimeler için tıklama başına ödeme (PPC) yapabilirsiniz. Bütçenize ve seçtiğiniz kelimelerin popülerliğine bağlı olarak konumlandırmanız değişir. Yine, bu trafik elde etmede etkilidir, ancak sitenize giden yolu tıklayan biriyle bir kez orada olduktan sonra alım yapan biri arasında bir fark vardır. (Bir şey satın alan müşteriler için tıklama başına ödeme yapmıyorsunuz. Yalnızca ziyareti almak için ödeme yapıyorsunuz.)
  • Arama motoru şirketlerinin sizinle diğer site sahipleri arasında bağlantı kurmasını sağlayarak diğer insanların Web sitelerinde reklam vermek için ödeme yapabilirsiniz. Bu, diğer Web sitesi sahipleri reklamlarının sitelerinde olmasına izin vermek için bazı arama motoru endeksleme ve geri alma avantajlarını alırken, reklam vermenin, reklam vermenin karşılığını vermenin nispeten daha yeni bir yoludur. Teoride (ve genellikle pratikte), bu bir kazan-kazan seçeneğidir.
  Astronomide Eski Mısır Başarıları

Bu üç genel yöntemden, anahtar kelime reklam kampanyaları genellikle önceden belirlenmiş bir dolar sayısıyla (veya hesabınız yeniden doldurulana kadar) sınırlandırılabilir. Bu nedenle, anahtar kelimelerle bu şekilde reklam vermek için gerçekten “boş bir çek” yazmıyorsunuz, ancak bütçenizi ve hesabınızı dikkatle yönetmeniz gerekiyor. Alıcı dikkat!

Önceki hizmet sağlayıcıları tarafından kötü şekilde kullanılan anahtar kelime reklam hesapları nedeniyle bana gelen birkaç müşterim oldu. En kötü durumlarda, bazıları dışarı ve dışarı dolandırıcılık kurbanı oldu. Özellikle bir vaka aklımda göze çarpıyor.

Muhasebecim bana, önceki 6 ay boyunca ayda 400 $ 600 $ harcadığı ve web sitesinde ayda 200 garantili tıklama yaptığı için şikâyetçi oldu. “Vay … bu oldukça iyi bir garanti” diye düşünüyor olabilirsiniz. Ve her ay sağlayıcısından, anahtar kelime reklam kampanyalarından bu tür bir trafik aldığını (ayda 200'den fazla hit) aldığını bildiren bir rapor aldı. Ancak şikayeti, Web Sitesinden gelen yeni müşterileri olmadığı (aksi halde müşteriye reklam yanıtından “dönüşümler” dendiği) oldu. Satışlara isabet etme (gösterim) oranı (dönüşümler) makul olmayan bir şekilde düşük görünüyordu. Şüphelendim.

Web sitesinin performansı hakkında biraz araştırma yaptım ve bulduğum şey rahatsız edici (ama hepsi çok yaygın). Hesabı, her ayın on beşinde otomatik olarak doldurulmaya (kredi kartını faturalandırmaya) ayarlandı, bu tutar 500 dolar ya da öylesine bir maksimum aylık bütçesine kadardı. Bunun anlamı, hesap bakiyesi ayın on dördüncü ayında 250 dolar olsaydı, hesap bakiyesini 500 dolara geri koymak için 250 dolar daha borçlandırılırdı. Her tıklama ona paraya mal oldu ve önümüzdeki 30 gün içinde bakiyesi, bir sonraki ayın onbeşinde tazelenme zamanı gelinceye kadar kademeli olarak borçlandırılacaktı. Eğer sıfıra ulaşırsa, reklamı “haritadan düşecek” olacaktı, ancak böyle bir faturalandırma planı kendisine asla bütçesinin ötesine geçmeyeceğine dair güvence verdi. Reklam vermek için kusursuz bir yol gibi görünüyor değil mi? Hiçbir maliyet aşımı olmadan garantili isabet! Ona sahte bir güvenlik hissi verdi ve dolandırılıyordu!

  110 Hücrelere isim vermek

Web sitesi trafiğini analiz ettiğimde, bazıları ücretli ödeme kampanyasından gelen, çeşitli kaynaklardan gelen ziyaretçilerin istikrarlı bir eğilimini gördüm. Tıklama başına ödeme anlaşmasıyla ilgili yaklaşık 20-30 isabet saydım. Ancak, şüpheli bir şekilde, hesabının doldurulmasından bir gün önce, her ayın on dördüncü bölümünde yaklaşık 150 ila 180 hit vardı. Onu asla sıfıra indirmedi, bu yüzden garip bir şey olduğunu düşünmedi. Ancak hesabını her kim yönetiyorsa, onun güven verici doğasından yararlanıyormuş gibi görünüyordu ve yapay vuruşlar için para ödüyordu. Raporları, söz verildiği gibi, 200'ün üzerinde hit gösterdi, ancak hesap yöneticisinin ceplerini istemeden dolduruyordu!

Bunun sana olmasına izin verme! Bu hikayeyi sizi korkutmak veya ücretli reklamları kullanmaktan caydırmak için aktarmadım. Gerçekten, ücretli reklamlar doğru durumlarda son derece etkilidir. Sadece çevrimiçi ortamda iş yapan diğer her şey gibi gözle görünenden daha fazlası olduğunu fark etmenizi istiyorum. Önceden uyarıldı. Web sitenizi pazarlama oyununa katılın, ancak akıllıca ve dikkatli bir cüzdanla yapın. En iyi yaklaşım, yukarıda belirtilmiş olan üç reklam türünü birleştiren bir yaklaşım olabilir, böylece hangi kampanyanız için hangisinin en iyi şekilde çalıştığını ölçebilirsiniz. Değişken reklam bütçenizi sabit oranlı bir seçenekle desteklemek için bir Metin Mesajı Pazarlama (TMM) portalı da denemek isteyebilirsiniz! Kısa Mesaj Pazarlama (TMM), birçok nedenden dolayı milyonlarca tüketiciye hitap eden nispeten yeni bir pazarlama eğilimidir.

Bir süredir var olan çoğu çözüm sağlayıcı ve SEM şirketi saygındır veya işinde kalmazlar. Ancak, reklam bütçenizin yönetiminde aktif olarak yer almalısınız. SEM sağlayıcınızın size aylık toplam sonuç raporundan ve hesabınızı yeniden doldurmanız için bir faturadan fazlasını sağladığından emin olun. Tüm trafiğinizi, eğilimleri, sayfa başına isabet sayısını, günlük isabet sayısını, isabet kaynaklarını gösteren Web sitesi analizini size sağlamalarını istemeniz gerekir (böylece farklı adreslerden olmalarını sağlayabilirsiniz), sizi bulmak için kullanılan anahtar kelimeler vb. Bu raporların detaylarına asla bakmasanız bile, size sağlanmış olmaları, SEM sağlayıcınızı dürüst tutmak için caydırıcı olacaktır. Muhtemelen yine de dürüstler, ancak sonunda CYA'ya (varlıklarınızı karşılama) mecburiyetiniz var.

  Punta Cana, Dominik Cumhuriyeti Yakınlarındaki Vahşi Doğa

SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın