Küçük ve Orta Ölçekli Şirket Pazarlama ve Pazarlama İletişimi – Büyük Kurumlardan Bir Ders

Son birkaç yılda, hızla gelişen teknolojiler, pazarlamacıların pazarlama ve pazarlama iletişim stratejileri, planları ve taktikleri hakkında düşünme şeklini değiştirdi. Bununla birlikte, biraz sessiz fakat belki de daha önemlisi, dünyanın en büyük iletişim ajansları – geleneksel reklam ajansları pahasına danışmanlık şirketlerinin çarpıcı şekilde büyümesiyle önemli bir değişim yaşandı.

Yeni hizmetlere sahip yönetim ve muhasebe danışmanlığı şirketleri şimdi dünyanın en büyük iletişim şirketleri arasında onuncu sırada yer alıyor. Accenture Interactive, PwC Dijital Hizmetler, Deloitte Digital, Cognizant Interactive ve IBMix'in uzman bölümleri, bir yıl önce ABD gelirlerinde yüzde 32'lik bir büyüme ile 2017'de 20 milyar doların üzerinde toplam küresel gelir elde etti.

Geleneksel reklam endüstrisi devleri WPP, Omnicom, Publicis, Interpublic ve Dentsu ilk beş sırada yer alırken, küresel geliri yaklaşık 62 milyar dolar iken, ABD geliri yüzde 0,3 oranında (Reklamcılık Çağı) zar zor arttı.

Bu değişim neden oluyor ve küçük ve orta ölçekli pazarlamacılar bundan ne öğrenebilir?

Danışmanlık Şirketleri Yatırım Getirisine Odaklanıyor

Danışmanlık şirketlerinin büyümesinin birçok nedeni var – B2B, B2C ve kar amacı gütmeyen pazarlama ve pazarlama iletişim alanlarında – ancak en önemli nedenler:

  1. Danışmanlık şirketleri, YG'ye keskin bir odaklanma nedeniyle kuruluşların karlılıklarını artırmalarına yardımcı olan derin bağlara, deneyime ve güvenilirliğe sahiptir;

  2. Dijital teknolojilere olan aşinalıklarının yanı sıra, genişleme konusunda uzmanlaşmış dijital şirketler edinmek için finansal kaynaklar;

  3. Müşteriler ve potansiyel müşterilerle veri tabanlı bir stratejinin sürdürülmesi – tek başına yaratıcı değil – bu, müşteri isteklerini ve ihtiyaçlarını, ayrıca tüm müşteri öncesi ve sonrası satın alma noktalarındaki müşteri deneyimlerini anlamaya odaklandıkları;

  4. Bir markanın kârlılığı için çok büyük bir farkla sonuçlanan, sadece verimlilik değil, pazarlama iletişimi ve pazarlama iletişimine odaklanmak.

Kısacası, bir markanın karlılığına ve yatırım getirisine odaklanmak ve onu geliştirmek için bir tarih ve vizyon. Alt satırda bir göz tutmak – sadece medya cpm verimliliği değil, müşteri başına maliyet.

YG Odaklı Pazarlama ve Pazarlama İletişimi Danışmanları

Orta ölçekli pazarlamacının küçük bir bölümü olarak, daha büyük pazarlamacıların bu dramatik değişiminden ne öğrenilebilir? Sadece küçük (bazen deneyimsiz) çalışanlar, sınırlı finansal kaynaklar ve zaman kısıtlamaları ile nelere dikkat edilmelidir?

Bir markanın karlılığına ve yatırım getirisine net bir şekilde odaklanan ve sadece “beğen” ya da “tıklamalar” yerine kurulan pazarlama ve pazarlama iletişimi danışmanlarıyla başlayın. Hem karda hem de kar amacı gütmeyen kuruluşlarda, sektörler ve markalar arasında önemli bir deneyime sahip olmalı ve işletme ortamından bağımsız olarak satın alma ve geri satın alma konusunda müşteri, potansiyel (ve çalışan) motivasyonları konusunda geniş bir anlayışa sahip olmalıdır.

Ama her şeyden önce onlar Medya açısından tarafsız olmalı ve “herkese uyan tek beden” çözümlerini satmamalı. Nestle’deki eski pazarlama müdürü Tom Bradley’in dediği gibi, “Pazarlama iletişimi kaldıraçlarının en iyi kaynağı, yeni veya geleneksel, ileten veya sunmayan medya aracı değil… mesajın kalitesidir.” Bu aynı zamanda, danışmanlarınızın yaratıcı süreci geliştirme ve yönetme yeteneğine sahip olduğundan emin olmanız gerektiği anlamına gelir.

Bir Danışman Seçme

Bir danışmanın nasıl seçileceğinden emin değil, ne tür bir profesyonel arayacaksınız? İşiniz baskınsa ve genel onarımın ciddi bir ihtiyacı varsa, finansmanın yanı sıra, muhtemelen bir yönetim veya muhasebe danışmanı tarafından daha iyi hizmet verilebilir.

Bununla birlikte, birincil gereksiniminiz, seçiminizin açıkça görülmesi gereken kısa ve uzun vadede zayıf bir pazarlama veya pazarlama iletişimi programı oluşturmak veya geliştirmek ise. Size sunulan geleneksel pazarlama ve pazarlama iletişimi olanaklarının tüm kapsamı hakkında titiz ve nesnel bir danışman aramalısınız (geleneksel ve yeni medya; geleneksel ve dijital; vb.).

Daha önce belirtilen danışmanların niteliklerinin ötesinde, aşağıdakileri aradığınızdan emin olun:

  1. Disiplinli, apolitik, dünyaya düşmüş ve ekibinizin bir parçası olmaya istekli biri; samimiyeti her seviyede teşvik edecek, dinleyecek ve herkesin memnuniyetine ne yapılması gerektiğini açıklayacak danışmanlar; ders vermek değil, öğretmek çok önemlidir ';

  2. Ekibinizle başarılı stratejiler, planlar ve uygulamalar geliştirme becerisine sahip profesyoneller veya gerekirse, programın bir kısmını veya tamamını geliştirmek için dışarıdan uzmanlar sağlayabilirler;

  3. Araştırma yapmak ve ölçmek için yalnızca yapılanları değil aynı zamanda yapılması önerilenleri ölçmek için güçlü inançları olan insanlar; ölçüm, başarının veya bir planın değiştirilmesi ihtiyacını değerlendirmenin anahtarıdır;

  4. Pazarlama ve pazarlama iletişimi uzmanlarını, gerektiğinde ve gerektiğinde ek masraflar devam etmeyecek şekilde getirebilecek esnek bir organizasyon.

Küçük ve orta ölçekli şirketlerin çoğu, karlı bir pazarlama ve pazarlama iletişimi programı geliştirmek ve yürütmek için kendilerini yeterli zaman, beceri veya finansal kaynaklarla bulmazlar. Bu zorluklar katlanarak büyüyor ve danışmanlar bu karmaşık çevrede gezinmek ve markanıza değer katmak için büyük değer taşıyabilir.

Umarım, bu fikirler size düşünce için yiyecek verir, ancak Mark Twain'in dediği gibi, “İlerlemenin sırrı başlıyor”.

  Kötü Kredi Ekipmanları Finansıyla İşinizi Nasıl Büyütün
  • Çokgenler | 6'dan 7'ye Hazırlık Kampı

    Video içinde geçen tüm konular ile alakalı test, kitaplar, çalışma dökümanları ve materyallerini ikiz kırtasiyeden temin edebilirsiniz. Memnuniyetsizliğiniz bizim tek tahammül edemediğimiz şeydir.   Allah'a […]

  • Analitik Geometri | 10'dan 11'e Hazırlık Kampı

    Video içinde geçen tüm konular ile alakalı test, kitaplar, çalışma dökümanları ve materyallerini ikiz kırtasiyeden temin edebilirsiniz. Memnuniyetsizliğiniz bizim tek tahammül edemediğimiz şeydir.   Google’nin […]

  • SIFATLARDA PEKİŞTİRME

    Video içinde geçen tüm konular ile alakalı test, kitaplar, çalışma dökümanları ve materyallerini ikiz kırtasiyeden temin edebilirsiniz. Memnuniyetsizliğiniz bizim tek tahammül edemediğimiz şeydir.   Benim […]


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın