Matematik Öğrenmenin Sevinci

Birçok öğrenci için matematik, yılanlar, kertenkeleler, asansörler, su, uçma, konuşma ve yükseklik korkusuyla aynı hizada bir fobidir. “Hastalık” ne genetik ne de bulaşıcı olsa da, ebeveynlerinden “miras” ediyorlar; ve arkadaşlarından “yakala”. Matematiği, toplumu matematiksel “zenginlere” ve “yoksullara” ayıran korkunç itibarın ardındaki nedenler nelerdir?

İlk Yıllık Durumun lideri Vijay Kulkarni, “Öğrencilerin Matematik dersinde kötü bir sebepten dolayı öğrenmelerini mekanik olarak öğrenmeleri, genellikle ne öğrendiklerini anlamalarını ve gerçek yaşam durumlarına uygulayamamaları” diyor. Eğitim Raporu (ASERYakın zamanda tanınmış Bombay merkezli sivil toplum kuruluşu tarafından serbest bırakılması, Pratham.

Raporun, özellikle de matematikle ilgili canlandırdığı – yedi ila on yaş arasındaki çocukların yüzde kırk ikiinin çıkaramayacağı – gibi bir senaryoyu açıklama – Kulkarni, çocukların kapalı olduğunu, çünkü sınıflardaki geleneksel geleneksel öğretimin öğrenme sevincini sıktığını söylüyor okulları robotik fabrikalara dönüştürmek.

Eski öğretim yöntemleri ve eski bir müfredat – öğrencilerin günlük deneyimlerinden çok uzak – öğrencinin konuyu takdir etmesine hiçbir şey katkısı yoktur. Zeka, matematiğe aldığı notlarla ölçülür ve daha az puan aldığı için dilsiz olarak alındığında kendine olan güveni aşınır.

Yine de, doğru şekilde öğretildiğinde, matematik öğrenmek kolay, eğlenceli olabilir ve doğası gereği güzel bir uyum ve düzen ile birini huşu hissiyle doldurabilir. Hem ebeveynler hem de öğretmenler matematik öğrenmenin eğlenceli olabileceği mesajını iletmelidir. İlgi ifadeleri, merak duygusu ve eğlenceleri çocuğun konuyla ilgisi için kritik öneme sahiptir.

Şehirdeki çocuk psikoloğu Dr.MJ Thomas, “Ebeveynler, bir çocuğun ilk danışmanıdır. Çocuklar okul öncesi anaokullarına resmi olarak kabul edilmeden önce bile, sayılarla oynamaya başlayabilirler” diyor. Çocuklar, doğası gereği eğlencelidir ve etrafındaki nesneleri deneyerek dünyayı keşfetme konusunda merak edilemez bir meraka sahiptir: bkz. Dokunma, duyma, tat alma, koku alma ve düzenleme, nesneleri bir araya getirme veya ayırma. Böyle bir deneyimle çocuklar dünyalarını sezgisel olarak anlarlar.

  MATEMATİK- MÜKEMMEL SİTE AÇTIM (KPSS-YKS(TYT)-DGS-ALES-TEOG-ÖABT)-Abdül Aziz Gürbüz

Thomas'ın önerileri: çeşitli renkteki boncukları toplayın ve çocuklara dönüşümlü olarak iki renkten iki boncuk dize etmelerini söyleyin. Onlara kırmızı ve yeşil toplar getirmelerini ve eşit sayıda top kazık yapmalarını söyle. Diğer bir oyun da üç veya dört sıra halinde iskambil kartları düzenlemek olabilir. Bu etkinlikler nicel düşünmeyi zorlayabilir ve sayıları dostumuz haline getirebilir.

“Diğer bilimler, müfredatta yer alan aktivitelere bir miktar el atıyor ve fizik, kimya veya biyoloji laboratuarı fikri yaygın olsa da, matematik hala sadece tebeşir ve konuşma yöntemiyle öğretiliyor” diyor Dr. Ashoka Bursu etkinlik temelli matematik öğretiminde yenilikler için. “Bu özellikle talihsiz bir durumdur çünkü matematik gibi bir konu ancak bir çocuk ilk elden ağırlık ve hacim, şekil ve boyut, sayı ve kalıp fikrini yaşadığında anlaşılabilir” dedi.

Gananath, Matematik'teki çeşitli zor kavramları (yer-değeri, kesirler veya ondalık sayılar gibi) açıklamak için grafikler, şemalar ve oyunlar içeren Matematik Kitleri tasarlamıştır. Bir kağıt parçasını alır, a ve b uzunluklarını işaretler ve dakikalar içinde, kağıdı uygun bir şekilde katlayarak formüllere gelir. (a + b) 2 ve (A-b) 2. Bu tür etkinlik temelli öğretim, düşünmeyi teşvik eder, tartışmayı teşvik eder veya alternatif problem çözme yollarını araştırır. Öte yandan, okullardaki geleneksel öğretimin, verilen bir sorunu çözmenin tek bir yolu olduğu izlenimini verdiği görülmektedir.

“Öğrenme, basitçe“ bilmek ”anlamına gelmez, ancak deneyime dayandırılan temel kavramları anlamak anlamına gelir” diyor H.N.Parmesh, Özgür doğarBanjarpalya köyünde, Banaglore-Mysore yolunda bir devlet okulu. Okulu, art arda birkaç yıl boyunca VII. Standart kamu sınavında birinci sınıfı güvence altına alan bütün öğrencilerin nadir bir ayrımına sahiptir. Parmesh ve özel öğretmen ekibi, onayladıkları eğitim yardımlarını yapmak için kibrit kutuları ve pişmiş topraktan yapılmış renkli boncuklar gibi ucuz malzemeleri kullandılar ve yavaş öğrenenlerin matematiği daha iyi anlamalarına yardımcı oldular.

  Safra Kesesi Giderme Sonrası Sindirim Sorunlarına Alternatif Tedavi

Gibi çeşitli kuruluşlar Akshara Vakfı ve Azim Premji Vakfıkurumsal büyük kurtların desteğiyle, hükümetle birlikte çalıştık ve sıkılmış kırsal çocukların dikkatini çekmek için bilgisayarları kullandılar ve meraklarını ve hayal güçlerini teşvik ettiler. Ancak, öğretimi desteklemek için bilgisayarı etkin bir şekilde kullanmak kolay bir iş değildir. İyi planlama ve tasarıma ihtiyacı var; Aksi halde, eğer soluk metinleri renkli animasyonlarla değiştirmekse, ezberci öğrenme için pahalı bir alternatif olabilir.

BT, denemede olduğu gibi etkileşimli öğrenimde yenilikçi bir şekilde kullanılabilir Oracle Eğitim Vakfıweb tabanlı bir eğitim ortamı tasarlayan – think.com Bangalore'daki öğretmenler ve öğrenciler için ve başka yerler için. Bu, öğrencilerin ve öğretmenlerin kişisel Web sayfaları oluşturmalarını ve mesaj panoları ve e-postalar aracılığıyla birbirleriyle iletişim kurmalarını veya konuşmalarını sağlamıştır. Web sitesi öğrencileri daha yaratıcı, öğretmenleri daha duyarlı ve öğrenciler için erişilebilir hale getirmiştir.

Oyunlar ve bulmacalar öğrenmeye yardım etmenin kesin bir yoludur. Çocuklar olarak, birbirimize bulmacayı sorduk: bir kerede üçünden sadece birini taşıyabilecek bir tekneden bir nehrin üzerinde bir keçi, bir kaplan ve bir demet ot taşınmalıdır. Keçinin otları yiyeceği ve kaplan yalnız bırakılırsa keçiyi yiyeceği göz önüne alındığında, onları birer birer ele geçirip hayatlarını nasıl kurtarırsınız? Mantıksal düşüncede, iki kabileli bir köyün klasik örneğinde benzer bir alıştırma vardır – biri her zaman gerçeği söyler, diğeri daima yalan söyler. Yolun iki yoldan geçtiği bir noktaya ulaştığınızda, biri hazineye diğeri de ölüme yol açan, her kabilenin bir üyesini görürsünüz. Bunlardan yalnızca birine tek bir soru sorma izniniz varsa, hazineyi almak için kime soracaksınız ve ne isteyeceksiniz?

Bu gibi bulmacalar çok fazla tartışma başlatır. Ve öğrenilen dersler kolayca unutulmaz olacak; benzer bir durum ortaya çıktığında uygulanacaklardır.

  POZİTİF VE NEGATİF TAM SAYILAR SORU ÇÖZÜMÜ | YGS Kampı '16 #4

Öğrenme, problem çözme stratejilerini keşfetmek için genelleştirilmiş ilkelere göre yönlendirilmelidir. Ezber hafızayla öğrenilen bilgi, benzer durumlara rağmen nadiren yeniye aktarılır.

Öğretmenin sahneye egemen olduğu öğretmen merkezli derslikler çok geçmeden geçmişte kaldı. Öğretmenler öğrenme kolaylaştırıcıları olmalıdır; Çocuğun öğrenmenin mutluluğunu yaşayabilmesi için kendini keşfetmeye yol açacak olan düşünmeyi teşvik etmeleri gerekir.


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın