Otobiyografi Yazmanın Temelleri

GİRİŞ:

Yaşamınız hakkında otobiyografik formda yazma motivasyonunun nereden geldiği, projeyi üstlenen kişiye göre değişebilir, ancak projeyi kaydetme, koruma, yansıtma ve ışık tutabilme yeteneği onu önemli ölçüde artırabilir.

“Beş yüz yirmi beş bin altı yüz dakika. Hayattaki bir yılı nasıl ölçersiniz?” Tony ödüllü müzikal Rent'in açılış şarkısının sözlerini kullan. Ne olabileceği sorulabilir, gelecek olanla ne yapacaksınız ya da belki daha uygun bir şekilde, öncekilerle ne yaptınız?

Yunan filozof Sokrates'in “incelenmemiş hayat yaşamaya değmez” diyor ve otobiyografi bunu yapmanın bir edebi yöntemi.

Sayısız insan yaşamın anlamının ne olduğunu araştırdı, araştırdı ve merak etti. Ancak daha değerli soru şu olabilir: Sizinkini ne anlamlandırabilirsiniz? Bu yetenek hazır olmakla birlikte, yazılı sözcükle keşfedilmesi bu süreci kolaylaştırabilir. Sonra, sizi şekillendiren, size öğreten ve büyümenize ve gelişmenize geçici olarak sınırlı bir fiziksel formda yer alan sonsuz bir ruh olarak yardım eden sayısız deneyimi ve insanı kaydettikten sonra, mutlaka tek bir cevabın olmadığı sonucuna varabilirsiniz.

“Otobiyografi anlatısı, yaşadıklarını, ne hissettiğini, ne hatırladığını, ne anladığını, kim olduğunu, neye inandığını ve neden başkalarının okumaya devam edeceği bir şekilde nasıl ifade edeceğini öğretir. “Tristine Rainer'ı” Hikâye Olarak Yaşamınız: Yeni Otobiyografiyi Yazmak “adlı kitabında yazdı (GP Putnam'ın Oğulları, 1997, s. 8).

BİLGİ KAYNAKLARI:

Yıllar ve nihayetinde onlarca yıl devam ettikçe, kesin olayları ve insanları hatırlamak gittikçe zorlaşabilir ve bu gerçekleri toplamak, otobiyografın kalemini kağıda koymaya hazır olmadan önce önemli bir zaman ve çaba gerektirebilir. Bununla birlikte, bu süreci kolaylaştıracak birkaç araç ve teknik vardır.

1). Kayıtlar: Kayıtlar çok sayıda form dokümanında, raporlarda, rapor kartlarında, mektuplarda ve e-postalarda, fotoğraflarda, arkadaş ve akrabalarında, yıllarında, makalelerinde, hatıralarında, hatıralarında yapılan konuşmalarda gelir. Hepsi yaşam olaylarının hatırlanmasına yardımcı olabilir.

2). Dergiler ve Günlükler: Dergiler, günlükler ve hayatınızdaki olayları korumanın diğer yolları bir otobiyografinin temelini oluşturabilir ve yaşadıklarına dayanan yansımaları, duyguları, kararları ve yönlendirmeleri içerebilir.

3). Şemalar: Zaman çizgileri ve soy ağaçları gibi şemalar yalnızca hafızaya yardım etmekle kalmaz, aynı zamanda olayları, deneyimleri ve kilometre taşlarını kronolojik sıraya göre yerleştirir. Bununla birlikte, süreç doğru bir şematik üretilmeden önce önemli düşünce ve çaba gerektirebilir. Aşağıda hem yıllar hem de yüksek ve düşük puanlara bölünmüş aile ağacı ve zaman çizelgesi örneklerini göz önünde bulundurun.

4). İlk Yazı: Bir soğanın katmanlarını soymak gibi, yazı da otobiyografinin hafızasını aşamalı olarak sorgulamasını sağlar. Ne kadar çok yaparsa, o kadar çok kurtarır ve açar. Baskın olmayan el ile bunu yapmak, gerici bir yaklaşım sunar; bu, hafif titrek, pratik olmayan bir his sağlar ve çocukluk anılarının açığa çıkmasına yol açabilir.

5). Dönem Yazımı: Tamamen uzun ömürlü bir çalışma olmasa da, kişinin gençlik yılları gibi belirli bir döneme odaklanmak, bir kerede erişilmesi veya hatırlanması gereken materyal miktarını sınırlayabilir. Değişken derecelerde doğruluk ve tamlıkta yakalandıktan sonra, yazarın geçici olarak “istirahat halinde bırakmasını” ve başka bir döneme geçmesini sağlayabilir.

İZLEYİCİ:

Kişisel dergide olduğu gibi, otobiyografinin amacı ve izleyicisi de yazar tarafından belirlenir; yani, yalnızca gelecek nesiller için, elektronik yayın için ya da arkadaşları ve akrabaları için hayatını korumak ve incelemek için yazmayı seçebilir. tamamen veya kısmen; veya geleneksel basılı formda tam uzunlukta bir kitap yayınlamak amacıyla. Ancak, kim için yazılmışsa, nihai değeri başkaları tarafından değil öz-tanım değeri olabilir.

  İlk Ağaç İşleme Dükkanınıza Başlamak

HAKİKAT:

Çünkü bir otobiyografi mümkün olduğu kadar, bir insanın yaşamını gerçek ve doğru bir şekilde ifade etmek için çabalamalıdır ve çünkü bu hesap, etkileşim kurduğu insanların, aile üyeleri, ortak öğrenciler, arkadaşlar olup olmadıklarını her zaman içerdiği, veya meslektaşları, temeli “gerçek” olarak kabul edilebilir. Ancak, bu birçok faktörden dolayı mutlak anlamda elde edilemeyebilir.

1). Yazarın olayları hatırlayamaması ve hatırlayamaması.

2). Olayları, olayları ve etkileşimleri çoğaltma ve edebi biçimde ifade etme kabiliyeti.

3). Onun bakış açısı, açısı ve yorumlanması.

4). Hesapta yer alanların hatırlayabilecekleri veya kendi perspektiflerine dayanarak hatırlamak isteyebilecekleri “gerçek” farklı olabilir.

5). “Gerçek”, kendilerini metinde iddia edilenlere karşı korumayı hatırlayabileceklerini ifade edebilir.

6). Geçmişin bazı olumsuz ya da travmatik olayları bastırması ya da gömmesi gerekiyordu.

7). Hafızalar arasındaki zaman aralığı, yaşa göre ayrılmış.

BELLEK:

Tabii ki bir otobiyografi yazmak için elbette, doğru bellek. Yine de, yazar büyüdükçe, hayatının ilk olaylarına daha da ulaşır. Zaman, çarpıtmalar, bilişsel gerileme, seçici bellek ve tıkanmalar, yeniden ele alma ve ifade etme sürecinin tüm faktörlerini oluşturur. Yaşamdaki olayları daha sonra nasıl algıladığı, özellikle de o zaman zihinsel, duygusal, nörolojik ve fizyolojik olarak daha az veya gelişmemiş olabileceğinden, yaşamda daha erken yaşta yapabileceğinden kesinlikle farklıdır. Mevcut bilişsel ve duygusal durumlar bile geçmiş olayların yakalanmasını filtreleyecektir.

Rainer, “Asla kendin otobiyografide değilsin, çünkü sen değilsin,” diyor. “Ne kadar vicdani bir şekilde kaydedilmiş olursa olsun, sahip olduğunuz deneyim bile değil, çünkü bir sayfada anlatılan kelimeler aslında. Kelimeleri ne kadar büyüttüyse, bir deneyimin özünü yeniden yaratmaya ne kadar yaklaşırlarsa. o zaman sadece deneyimden hatırladığın şey bu ve bu kendi başına güvenilmez. ”

Bu hatırla ve yaz sürecinin daha da karmaşık hale gelmesi, zihnin orijinal yapıyı genişletmek ve süslemek istediği sırada, hafızanın çekirdeğinin, oluşumu sırasında var olamayacak olan düşüncelere, görüntülere ve ayrıntılara bağlı kalmasıdır. Değiştirilmiş şekli ve çevrelenmesi, kişinin zaman içindeki pozisyonu ve görüşünü gösterdiği merceğinden de eşit şekilde sonuçlanır, böylece mahkemede tanık oldukları bir suç hakkında ifade verenlerin iddialarının her zaman güvenilir ve doğru olmadıklarını açıklar.

Bu yüzden hatırlamak her zaman kesin bilim değildir, çünkü çoğu zaman beynin on yıllarca önce meydana gelen olaylarla yeniden bağlantı kurması gerektiğine inanır. Yine de, yazar onları otobiyografisi için araştırıncaya kadar, şimdiye kadar hiçbir zaman buna ihtiyaç duymayabilirdi. Tiplerine bağlı olarak, mutludan travmatik olanlara kadar, bunlar baskılanabilir ve gizlenebilir.

Ek olarak, aklın tek, zaman ayrılmamış olanlarla birleştirdiği birleştirilmiş hatıraların hatırlanmasını gerektirebilir. Örneğin, yazar, on yaşındayken otobüsü okula bıraktığını ancak her kitapta hangi koltuğa oturduğunu, hangi kitaplarda oturduğunu hatırlamanın imkansız olduğunu hatırlayabilir. Hava nasıldı her biri. 15 yaşındayken 14 Ekim'de ne tür bir ev ödevi yaptığınızı ve 17 yaşındayken 5 Şubat'taki okul kafeteryasında ne yaptıklarını hatırlayın.

Olayları hatırlamak, film şeridi gibi olayları zihninizde çalıştırma ve etkileşime girdiklerinizi görme ve duyma yeteneğini gerektirir.

  Teknik Yazıların Temel Öğeleri

Hatırlamak, gerçeklerle ilgili duygular, duygular ve duygular üretme yeteneğini gerektirir. Örneğin, onlarca yıl sonra, kıdemli balosunda çalınan şarkıyı duyduğunuzda neşeli duygular üretebilirsiniz. Bazılarını kendi otobiyografinize dahil etmek isteyebilirsiniz.

AUTOBIOGRAPHER'IN SESİ:

Bir yazarın, tükettiği türe bakılmaksızın, kağıdında kişiliği olduğu düşünülebilir – bir konuya nasıl yaklaştığı ve onu nasıl özel olarak tanımladığı. Alaycılıktan ironiğe, mizahtan sayısız şekil alır.

Onu beslemeden ve kurmadan önce, önemli miktarda zaman ve dolayısıyla uygulama gerektirebilir. İronik olarak, İngilizce profesörlerini memnun etmek ve dönem ödevi yazma kurallarını yerine getirmek için benimseme zorunluluğu olan havasız, stilize stilini “öğrenmek” için çok zaman harcamasını gerektiriyor. Onun bir uzantısı olarak, konuşmasından farklı olarak doğal bir şekilde akması gerekir.

“Sesini bulma” terimi, kaybedildiğini öne sürüyor ”diyor Rainer (ibid, s. 124). “Ve sanırım birçok eğitimli insan için. Kralın İngilizcesini yazmayı öğrendiler, ama kral olmadıkları için bu bir çeşit ventrilokizm.”

Burada “Ventriloquism”, eğitimcileri veya gazeteciler, öğrenciler ve ders kitabı yazarları tarafından standart olarak kullanılanları ifade eder. Ancak, hayatınız bir ders kitabı örneği olmadıkça – ve birkaçı da olsa – öyleymiş gibi ifade etmenin bir nedeni yoktur.

Hikayeniz yalnızca deneyimlediklerinizi değil, aynı zamanda sizi ironik olarak tanımlamış olan çarpıtmalarla, bu deneyimleri nasıl hissettiğinizi, filtrelediğinizi ve işlediğini de içerdiğinden, gerçek sesiniz yalnızca özgünlüğüne ek olarak daha fazla bir unsur sağlayacaktır. Ne de olsa, her şeyin gerçekleştiği işte “Ben” sizsiniz ve şimdi onu kendi ifade perspektifinizden anlatan “Ben” i kabul ediyorsunuz.

“Sesini duymak, kendini ilk defa aynada aynada görmek gibi, bu yüzden de benim olduğum gibi” diye devam ediyor Rainer (ibid, s. 139). “Kendini değiştirmeye çalışmak yerine … amacını, otantik sesini tanıdıktan sonra, kendin ne kadar daha çok olabileceğini görmek.”

Bir kişinin sesini uygulamak için duşta şarkıya eşdeğer olan günlük ya da günlük yazıları, zaman içindeki yazarının karşılığını tanımlamayı kolaylaştırabilir. Her ikisi de genellikle solo eylemler olduğu için, bu mekanları sayısız “uygulama çalışması” için kullanarak, başkalarının da düşünebilecekleri her türlü endişeyi ortadan kaldırabilirsiniz.

Her ne kadar bir insanın yazma sesi eğitim seviyesine dayanacak olsa da, yetiştirme, ev hayatı, coğrafi konumu, etnik köken ve kültürü ile ilgisi olsa da, daha fazla kullanmak okuyucuyu, çalışmanızı paylaşmayı seçerseniz, dünyanıza girmenizi ve sizi ve sizi deneyimlemenizi sağlar hayatın Yolları. Bununla birlikte, kapsanan süreye ve yazarın o dönemde kendisinin küçük ya da küçük olduğu yerlere bakıp, daha önce gelişmemiş yaşında hissettiğini ve yaşadıklarını yakalamayı seçip seçmemesine göre değişebilir.

Rainer, “En sık olarak, otobiyografik anlatıdaki ses… geçmişte baş kahraman olarak genç benliğinizin ve şimdiki anlatıcı olarak büyük benliğinizin bir birleşimidir” diyor Rainer, ayrıca (ibid, s. 129). “Genel olarak, en iyi seçim bu çünkü dramatik bir gerilim yaratıyor. Kahraman / kahraman olarak … bize duygularını ve gözlemlerini o zamanki gibi yenerek yendik. Anlatıcı olarak … canlandıran kendin sensin deneyim ve şimdi onu hikaye olarak hatırlayabiliyor. Anlatıcı olarak, duygularınızı ve düşüncelerinizi şimdi gördüğünüz gibi gösteriyorsunuz. Siz, o kişinin habersiz zulmüne ağlayabilen mevcut kişi sizsiniz … “

  Etkili Dergi Yazımı

OTOBİYOGRAFİ KARAKTERLERİ:

Herhangi bir kurgu ya da gerçek, herhangi bir yazılı çalışma, aksiyon, diyalog ve duyguları sağlayanlar ve kesinlikle hayatınızın “oyuncuları” olarak sunulan neredeyse sayılmaz sayıda başkaları olmayan, durgun bir resimden başka bir şey değildir.

Bunlardan, her şeyden önce, asıl kişi sizdiniz. Hem kahraman hem de yazar olarak, sizin için en eşsiz olduğuna inandığınız şeyin ya da başkalarının yaşamları üzerinde hangi etkileri oynadığınızı, hangi rolleri oynadığınızı ve nasıl bir rol oynadığınızı incelemek isteyen her şey olan sensin. bunların bir sonucu olarak büyüdü. Tekilliğinizin bir parçası, durumlarınız, güçlü ve zayıf yönleriniz ve deneyimlerinizden öğrendiklerinizdi. Bu inceleme karşılıklı olarak faydalı olacaktır: Hem sizin hem de okuyucularınızın yaşamınızla ilgili sadece bu odağın gösterebileceği şeyler öğrenmesini sağlayacaktır.

Kahramanı olarak, düşmanlarla ya da hedeflerinize ve gayretlerinize karşı çıkan hem insan hem de çevre formundaki kuvvetler tarafından rakipsiz bir şekilde karşılaştınız ve engellendi. Yetiştirme sürecinde ebeveynlerinizi, birincil bakıcıları, koruyucu bakıcıları ve kardeşleri dahil etmiş olabilirler. Yetişkinlik döneminde, bir eş olabilirlerdi. Ve kariyerin içinde, rakip meslektaşları ve patronları kapsayabilirdi. Bununla birlikte, başkalarını da dahil etmek zorunda değillerdi. Bunun yerine, engeller, sınırlayıcı inançlar ve sosyoekonomik, kültürel ve coğrafi kısıtlamalar gibi sayısız başka yönleri de içerebilirlerdi.

Kitabınıza başkalarını tanıtırken, isimlerini veya fiziksel açıklamalarını özel kullanmaktan kaçının.

Rainer, “Bahsettiğiniz detaylar, kişinin tekilliğini ve mizacılığını ve bu niteliklerin üzerinizdeki etkilerini göstermelidir” diyor Rainer (ibid, s. 163).

Karakter kişiliği, tavırlar, jestler, benzersiz, sıklıkla kullanılan ifadeler ve alışkanlık davranışları yoluyla daha etkin bir şekilde gösterilebilir, ancak fiziksel özellikler kullanılıyorsa, kendinizi yalnızca bir veya iki taneyle sınırlandırmanız gerekir.

Bazı insanlar hakkında yazma kararı, hayatınızda oynadıkları araçsal rol üzerine dayanmalıdır.

OTOBİYOGRAFİ ABD

Bir otobiyografi yazmak, yaşamınızdaki önemli olayların hatırlanmasını ve araştırılmasını ve daha sonra bunları bölümleri olarak işlev görebilecek yeniden sayılabilir parçalara veya bölümlere bölmeyi gerektirir. Bunu yapmak için yöntem yazar tarafından belirlenmiş olmasına rağmen, sayısız olasılık vardır.

1). Kronolojik olarak: Bu yöntem sizin doğumunuzdan başlamayı ve onu takip eden önemli olayları anlatmayı gerektirir.

2). Onlarca yıl: Bazı otobiyografi yazarları hayatlarını ve bu yüzden de bölümleri veya bölümleri “1970'lerin”, “1980'lerin”, “1990'ların” gibi on yıllara bölmeyi tercih ediyorlar.

3). Yaşam evreleri: Bu yaklaşım bebeklik, çocukluk, gençlik, yetişkinlik, emeklilik ve benzerlerinin alt bölümlerini gerektirir.

4). Önemli insanlar: İnsanların yapılandırdığı bir otobiyografi, ister olumlu ister olumsuz olsun, yazarın hayatını etkileyen önemli kişilere odaklanır.

5). Kilometre taşları: Kilometre taşları bireysel ve yazar tarafından belirlenmiş olmasına rağmen, diğerleri arasında dereceleri, yayınları, kariyer promosyonlarını, yerleşik yer değiştirmeleri, istihdam pozisyonlarını, başarıları, evliliği ve çocukları içerebilir. Bu yöntem, sırf kronolojiye daha az önem verebilir.

Kaynakça:

Borg, Mary. “Hayatınızı Yazmak: Bir Otobiyografi Yazmak İçin Kolayca İzlenecek Bir Rehber.” Fort Collins, Colorado: Cottonwood Press, Inc., 1998.

Dava, Patricia Ann. “Otobiyografini nasıl yazarsın: Aile mirasını korumak.” Santa Barbara, Kaliforniya: Woodbridge Press Publishing Company, 1989.

Rainer, Tristine. “Hikaye Olarak Yaşamınız: Yeni Otobiyografiyi Yazmak”. New York: G.P P. Putnam'ın Oğulları, 1997.

  • SIFATLARDA PEKİŞTİRME

    Video içinde geçen tüm konular ile alakalı test, kitaplar, çalışma dökümanları ve materyallerini ikiz kırtasiyeden temin edebilirsiniz. Memnuniyetsizliğiniz bizim tek tahammül edemediğimiz şeydir.   Alternatif […]

  • DEYİMLER

    Video içinde geçen tüm konular ile alakalı test, kitaplar, çalışma dökümanları ve materyallerini ikiz kırtasiyeden temin edebilirsiniz. Memnuniyetsizliğiniz bizim tek tahammül edemediğimiz şeydir.   Kozmetik […]

  • Tematik Yatırımın Önemi

    Endeks Hizmetleri, uzun zamandan beri yatırım piyasalarına hâkim durumda. Yatırım konusunda çeşitlilik tercihi olan insanlar, Tematik Yatırımlara yöneliyorlar. İşte tematik yatırımın önemini vurgulamak. Bu sezgisel […]


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın