Özel Ahşap İşleme Fiyatlandırma Stratejileri

İşinizi nasıl fiyatlandıracağınız konusu, tüm ağaç işleme forumlarında ortaya çıkıyor. Herkesin nasıl gideceği konusunda farklı bir görüşü var ve nadiren yeterli oluyorlar.

Mobilya yapımına ilk başladığımda, malzemelerin maliyetini karşılamak için birkaç dolara sahip olmaktan ve yeni bir araç satın almak için fazla bir şey bırakmaktan mutlu oldum. Ne de olsa, o zamanlar ahşap işleri aileme sağlayabilecek bir araçtan daha hobi idi. Çalışmamı bu şekilde fiyatlandırmak, deneyimimi geliştirmek ve araç koleksiyonumu artırmak için harika bir yoldu. Olumsuz bir yanı vardı, “en iyi para” dediğim şeyi hiçbir zaman, en azından her bir projeye yatırım yaptığım zamanı telafi etmeye yetecek kadar yapmadım. Bunu kendime şöyle söyledim: “Bu sadece bir hobi, hala mesleği öğreniyorum ve bir profesyonel değilim o yüzden neden biri benim parçalarım için tam fiyat ödeyecek”.

Ancak, bu beni düşündürdü, “tam fiyat” neydi ve özel bir mobilya parçası için tam fiyatın ne olduğuna nasıl karar verdiniz? İşimi satma konusunda daha ciddi olmaya karar verdiğimde, bu soruyu cevaplamak ve işimi fiyatlandırmak için daha iyi bir yol bulmam gerekti.

O sırada, başka bir şirkette satış elemanı olarak yer döşemesi ürünleri satıyordum. Satış pozisyonumda komisyon ödendi. Komisyon, kar marjının her satışta ne olduğuna karar verdi. Doğal olarak, fiyatlandırmamı hesaplamak için bir yüzde işaretlemesi kullanmaya başladım. İşyerinde sattığım ürünlerin birçoğunda% 50 indirim vardı, bu yüzden fiyatlandırmam için referans noktası olarak kullandım.

Ceviz ya da akçaağaç gibi orta fiyatlı bir tahtadan mobilya inşa ederken bu harika çalıştı. Ancak, çam gibi daha ucuz bir ağaçtan bir şey yaptığımda, harcadığım süre için çok az şey yaptım. Spektrumun diğer tarafında, daha pahalı egzotikleri kullanarak projeler inşa ettiğimde, son fiyat o kadar pahalıydı ki, fiyatı müşterime doğrulamak zordu.

  Yaratıcı Montaj Çalışmaları

Bunu çözmek için, materyallerimi ve işçimi ayrı ayrı çözmeye karar verdim ve emeğimin saatini şarj ettim. Yaptığım zorluk, her parçanın ne kadar sürede inşa edileceğimi belirlemekti. Özel bir mobilya üreticisi olarak, aynı parçayı nadiren iki kez yaptım ve her parçanın farklı zorluk dereceleri vardı. Bir yatağın yapılması 30 saat sürebilir, bir sonraki yatağın kesmesi ve 50 saat sürmesi için bir ton iğ olabilir.

Belli oldu; Mobilya yapımında kullandığım farklı ahşap işleme sürecinin ne kadar süreceğini ölçmek için daha iyi bir kritere ihtiyacım vardı.

Bu ölçütü oluşturmak için, projeyi oluştururken her görevi tamamlamamın ne kadar sürdüğünü takip ettim. Örneğin, zıvana ve zıvanaların kesilmesinin, zımparalamanın ve finiş işlemenin ne kadar sürdüğünü zamanladım. Şimdi, ne düşündüğünüzü biliyorum. Küçük bir mil için bir gömme, kesmek için büyük bir yatak çerçevesi bacağındaki bir gömme yerine daha az zaman alır. Peşinde olduğum şey ortalama. Örneğin, bir gömme ve eşleşen zıvana kesip atmam ne kadar sürer.

Geçen sene kestiğim tüm zıvana ve zıvanaların zamanını ortalamaya çıkarırsam, aynı anda bir tanesini kesebileceğimi söylemenin güvenli olacağını düşünüyorum. Doğru bir ortalamaya sahip olmanın anahtarı, mümkün olduğu kadar çok projedeki zamanınızı takip etmektir. Ne kadar çok inşa ederseniz, sahip olacağınız veri seti o kadar büyük olur ve farklı projeleri inşa etmek için gereken zamanı daha doğru tahmin edebilirsiniz.

Şimdi tekliflerim müşterilerime ve kendime karşı daha doğru ve adil. Mağazamın çizimlerini tamamladıktan sonra tüm zıvana ve zıvanaları sayıyorum, projenin bu kısmının ücretini belirlemek için ortalama zamanımla ve saatlik alışveriş oranımla çarpıyorum. Bunu, projeyi tamamlamak için gereken tüm işler için yapıyorum, hepsini birlikte malzeme maliyeti ile birlikte ekliyorum. Sonra doğru bir teklife geldim.

  Lexus’un LC Convertible Konsepti Tasarım Ödülü Aldı

Şimdi bu fiyatlandırma yapısını geliştirmedeki tek sorunum, saatlik ücret olarak ne ücretlendirilmekti. Eminim, herkes saatte 100 dolardan fazla para kazanmayı çok isterdi, ama eğer iyi bilmeyen bir ağaç ustası değilseniz, Sam Maloof gibi, tek bir sandalyeyi 10.000 dolara satabilecek durumdasınız. Daha az bir saatlik ücrete razı olmak zorunda kalabilirsiniz. Kendinize karşı dürüst olun ve yaptığınız iş için saatlik ücret olarak ne ödeyeceğinizi kendinize sorun. Bu numarayı formülünüze yerleştirin ve karşılaştırın. Bölgenizdeki diğer mobilya üreticilerinin benzer tasarımlar ve kalite için ne ücret aldığına bakın. O zaman kendine sor. Basketbol sahasında mısın? Daha iyi bir fiyatla daha yüksek bir fiyatı haklı gösterebilir misiniz? Hedef pazarınız ne kadar para ödeyebileceğinizi karşılayabilir mi?

Fiyatınız çok düşükse, kendinize zam yapmayı göze alamazsınız. Öte yandan, fiyatınız pazarın çıplak edebileceğinden daha yüksekse, nedenini belirlemelisiniz. Gerçekçi olarak ödenmesini istediğiniz şeyden beklentileriniz var mı? Öyleyse, kreasyonlarınızı daha hızlı oluşturmak için daha iyi bir süreç bulmanız gerekebilir. Belki de daha keskin kalan daha iyi keskilere ihtiyacınız vardır, böylece keskinleştirme için harcanan zamanı azaltır. Belki de iş ahlakına bakmalısın. Çalışırken metin mesajları ve Facebook bildirimleriyle dikkatiniz dağılıyor mu? Verimli çalışmak her zaman karınızı ve zamanınızı en üst seviyeye çıkarır.

Mythbusters'tan Adam Savage bir keresinde, “Bilim ile etrafını sarmak arasındaki tek fark, verileri yazmak” dedi. Bu yüzden uğraşmayın, zamanınızı ve malzemelerinizi takip edin ve çalışmanızı doğru bir şekilde fiyatlandırmak için kullanabileceğiniz bir ölçüt oluşturmak için verileri düzenleyin.


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın