Profesyonel Gibi Aerobik Egzersiz Yapmanın 5 Kısayolunu Yaparak Sağlıklı Yaşamak

Zinde ve sağlıklı kalmak her bireyin tercihidir. Bu hedefe ulaşmak için spor salonuna giderler, orada aerobik yaparak zaman geçirirler. Aerobik, sahip olduğunuz ekstra yağdan kurtulmanın, vücuda dokunmanın ve formda kalmanın en etkili yollarından biri olarak kabul edilir. Bir profesyonel gibi aerobik tatbikat için 5 kısayol dayanıklılık sprint, stadyum merdivenleri ve kızak sürükle içerir. Bunları düzenli yapmak vücudunuzu tonlandırır ve tercih ettiğiniz kesilmiş fiziği verir.

Aerobik egzersizleri yaptığınızda, odaklanmanız gereken iki tür egzersiz vardır. Biri kardiyo egzersizi, diğeri ise güçlülük çalışması. Kardiyo egzersiz sistemi, kardiyo vasküler sisteminizi hedef alır, vücutta düzgün kan dolaşımına yardımcı olur ve artan kan dolaşımı, kas dokusunun iyileşmesine yol açar ve böylece bir kişinin fiziğini arttırır.

Kardiyo egzersiz türleri

Dayanıklılık Sprintleri: – Bu sprintlerde, her koşu arasında 30 saniyelik bir boşluk olan iki adet 150 metre sprint yapmanız gerekir. Çalışmayı 20 saniye içinde tamamlaman gerekiyor. Bunu üç dakikalık dinlenmeden sonra takip etmek gerekiyor.

Diğer bir sprint türü sağlıklı bir egzersiz olarak kabul edilir, her koşu arasında 30 saniyelik bir boşlukla üç 200 metre koşu yaptığınız zaman. Her koşuyu 30 saniye içinde tamamlaman gerekiyor. Bundan sonra üç dakika dinlenin.

Yine bir başka sprint dayanıklılık sprint sınıfına giriyorsa, 300 metrelik bir sprint yaptığınız zaman ve bu da 50 saniye içinde. Bunun 5 dakikalık dinlenmeyle takip edilmesi gerekir.

Stadyum merdivenleri: – Bu tür kardiyo antrenmanlarında, alt kata indikten sonra merdivenleri çıkmanız gerekir. Bunun 10 kez tekrarlanması ve her tekrar arasında 10 saniyelik bir boşluk olması gerekir. Bir profesyonel gibi aerobik egzersiz için 5 kısayol tamamlandıktan sonra, yaklaşık 5 dakika dinlenmeniz gerekir.

Kızak sürükle: Bu egzersiz programında, yaklaşık 90 kilo ağırlığa sahip bir kızak yüklemeniz gerekir. O zaman, yaklaşık 30 metre sprint yapmak gerekir. Bu tür 8 tekrar yapmak zorundasınız ve aralarında 30 saniye dinlenmeniz gerekiyor.

  YETERİNCE... YAŞAMAK

Çeşitli güç kaynakları

• Güç temizliği

• Yatarak halter kaldırma

• Ölü asansörler

• ağız kavgası

• DB satırları

• DB genel gider presi

• Burpe

• Çekimler

• Egzersizi

• Çekirdek tahta

• Plaka bükümü

Aerobik egzersizin faydaları

1. Düzenli olarak bir profesyonel gibi aerobik egzersizine 5 kısayol yapmak sağlığınız için iyidir. Bu tür bir uygulama dayanıklılığınızı ve dayanıklılığınızı arttırır. Başlangıçta, kas ağrıları, yorgunluktan muzdarip olduğunuz görünebilir, ancak egzersizi bir alışkanlık haline getirdiğinizde, kendinizi iyi hissedersiniz.

2. Düzenli olarak egzersiz yapmak stresin azalmasına neden olur. Aerobik egzersiz için bu tür kısayollar, kandaki bazı hormon seviyelerini yükselterek sağlığı korur.

3. Düzenli egzersiz yaparsanız, kalp hastalığı oluşma olasılığı büyük ölçüde azalır.

4. Bağışıklık sisteminizi güçlendirir, böylece hastalık ve strese karşı direncinizi arttırır.

5. Eklemleri ve kemikleri kuvvetlendirir. Düzenli egzersiz yapmak istemeniz durumunda osteoporoz gibi ortaya çıkan kemik hastalıklarının şansı büyük ölçüde azalır.

6. Ayrıca bir kişinin iştahını azaltmaya da yardımcı olur. Aerobik uygularsan çabuk aç hissetmezsin.

7. Düzenli olarak bu tür bir uygulama kalori yakar. Bu kilo kaybına katkıda bulunur ve kilo kontrolünü sağlar.

8. Aerobik ve kısayolları ciğerlerinizi ve kalbinizi kuvvetlendirir. Bu, tüm vücudun düzgün çalışmasını sağlar. Aynı zamanda insan ömrünün uzamasına yardımcı olur.

9. Aerobik hakkındaki ilginç bir gerçek, kadınlar arasında meme kanseri riskini azalttığıdır. Araştırmalar, düzenli egzersiz yapan kadınların, meme kanseri geliştirme olasılığının daha az olduğunu ortaya koymaktadır.

10. Aerobik kan basıncınızı düşürür.

Düzenli olarak egzersiz yapar ve dengeli bir diyet yaparsanız, kendinizi iyi hissetmenizi sağlar. Gelişmiş dünyanın çoğu insanı yağları azaltmak, ekstra kalori yakmak ve vücutlarını çekici hale getirmek için aerobik yapıyor. Bir profesyonel gibi aerobik egzersizlere yapılan 5 kısa yol ömürlerini arttırır. Sağlıklı bir yaşam sürüyorlar. Aerobik dersleri alabileceğiniz birçok yer var. Dersleri aldıktan sonra, bunları kendi yerinizde uygulayabilirsiniz.

  Bolu’nun Gündemi Kentsel Dönüşüm!

SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın