Sayılar İletişim Çabalarınızı Etkileyebilir

Tanınmış bir CEO kısa bir süre önce, son iki yılda dünyanın önceki 5.000'den daha fazla veri yarattığını ve muhtemelen bu yıl sona ermeden önce bundan daha fazlasını yaratacağımızı söyledi. Hayatımızın her alanında, kesinlikle veride boğuluyoruz.

Bu verilerin çoğu rakamlar şeklindedir ve birçok iş adamı ve profesyonel numaralarda rahatlık bulur. Herhangi bir kıpırdatma odası olmadan kesin ve mutlaklar. Bir şeyin 15'i on beş. 4,768,387,14 ABD Doları, belirli bir gelir miktarıdır. 0.0261 inçlik bir kalınlık hataya yer bırakmaz. Bu iş adamları ve profesyonellerin iletişim kurarken sayıları çok fazla kullanmalarına şaşmamalı.

Ama doğal bir sorun var. İş adamları ve profesyonellerin ulaşmaya çalıştığı paydaşlar – beklentiler, müşteriler ve müşteriler gibi – bu rakamların gerçekte ne anlama geldiğini kavrayamayabilirler.

Muhtemelen okuryazarlık kavramına aşinasınızdır. Kişinin sayıları anlama yeteneği ile ilgili bir kavram var. Buna numeracy deniyor ve şaşırtıcı sayıda Amerikalı bu konuda son derece zayıf. Aslında, daha fazla Amerikalı, dünyadaki diğer insanlardan daha fazla sayıda başa çıkamıyor.

Bu sadece bir yazarın görüşü değil. Uluslararası Yetişkin Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi Çalışması 2014 Programı, Amerikalı yetişkinlerin, sayısal olarak dünyadaki emsallerinin çok altında olduğunu buldu. Birkaç yılda bir gerçekleştirilen çalışma, 33 ülkenin sakinleri arasındaki sayısallığı ölçmek için beş seviye kullanıyor. 2014 versiyonuna göre, Amerikan yetişkinlerin sadece yüzde 9'u en üst düzeyde aritmetik seviyesine düştü ve yüzde 28'i en alt kategoride yer aldı. Bu, dört Amerikalıdan bir tanesinin daha iyi olduğu anlamına gelmez. Matematiği zor bulmaları değil; onlar için nükleer fizik kadar anlaşılmaz. Ve genel olarak, Amerikalılar sayıları dünyanın diğer yerlerindeki insanlardan daha az kavrıyorlar.

Peki, bu iş adamları ve profesyoneller için pratik anlamda ne anlama geliyor? İstatistikleri ve diğer sayısal gösterimleri kullanarak bilgi ve kavramları iletmeye çalıştığınızda, muhtemelen kitlenizin büyük bir bölümünü kaybedersiniz. Puanlarınızı göstermek için geliştirdiğiniz tablo ve grafikler? Birçok insana karalamalar olabilirler. Basit bilgi olarak gördükleriniz, onlara çarpık görünüyor.

  İşiniz Neden İnternet Geniş Bant Planlarına Yatırım Yapmalı?

Bunun alt kategorideki sadece yüzde 28 için bir sorun olmadığını unutmayın. Rakam ölçeğinde bu seviyenin biraz üzerinde yer alan insanlar da anlamakta zorlanıyorlar. Sadece küçük bir kesir – onda birinden daha azı – sayısal bilgi konusundaki coşkunuzu paylaşın.

Bu yüzden iletişiminizi istatistiklerle ve diğer sayısal kavramlarla sıkıştırarak kaçınmanız önemlidir. Evet, bu numaralar yapmaya çalıştığınız durum için önemli olabilir, ancak izleyicileriniz onları kavramazsa, çabanız boşa harcanır. Daha da kötüsü, izleyiciler söylediklerinizi yanlış anlayabilir ve yanlış sonuca varabilir.

İstatistikleri paylaşmak için daha basit yollar arayın. Ham sayılar yerine, resimler sağlayın. Bir keresinde, yılda 225 milyar metreküp doğal gaz yönettiği gerçeğini trompet etmek isteyen bir enerji şirketi için çalıştım. Kavraması zor, bu yüzden eski Hoosier Dome'u 4.500 kez dolduracak kadar gaz aldıklarını söyleyerek tarif ettik. Yüzdeleri daha kolay anlaşılan oranlara dönüştürün; örneğin, “kadınların yüzde 20'si” demek yerine “beşte bir kadın” deyin. Grafiklerinizi ve çizelgelerinizi olabildiğince basit tutun ve yuvarlama kullanmaktan çekinmeyin.

Kelime seçimlerinize de dikkat edin. İstatistiklerden A kazanmış olabilirsiniz, bu nedenle “müşteri memnuniyeti yüzde 74'te yer alıyor” gibi bir ifade sizin için mükemmel bir anlam ifade ediyor. Ortalama bir insanın amacınızı kavramasını istiyorsanız, “dört müşteriden yaklaşık üçünün şirketimizden memnun olmasını” basitleştirin. İkincisi, eskisi kadar bilimsel veya etkileyici görünmeyebilir, ancak daha çok kişi iletmeye çalıştığınız mesajı anlayacaktır.

Bazı insanlar, başkalarının anlayabilmeleri için bildiklerini “aptallaştırmaya” zorlanmamaları gerektiğini düşünerek sayılar konusunda kolaylaşmakta tereddüt edebilirler. Ve eğer böyle hissediyorsanız, materyali istediğiniz gibi sunma hakkınız vardır. Peki, izleyicileriniz söylemeye çalıştığınız şeyi kavramayacaksa ne anlama geliyor? Vaktinizi boşa harcayacaksınız ve ulaşmaya çalıştığınız insanları sadece hayal kırıklığına uğratacak ya da kafanız karışacak. İletişim tamamen etkili bağlantılarla ilgilidir ve insanlar sizi anlayamıyorsa asla bağlantı kuramazsınız.

  Yerel yerleştirme ? Merkezi yerleştirmeAdrese dayalı yerleştirme? LGS puanı ? Merkezi Sınav ?
  • Otomotiv Boya Koruma Filmi Nedir?

    Boya koruma filmi, boya işini yongalardan, sıçratmalardan ve küçük aşınmalardan korumak için otomobilin boyalı yüzeylerine uygulanan bir termoplastik üretan tabakasıdır. Aynı zamanda uçaklarda, motosikletlerde, elektronik […]

  • PicturING ÇIKTI!

    Video içinde geçen tüm konular ile alakalı test, kitaplar, çalışma dökümanları ve materyallerini ikiz kırtasiyeden temin edebilirsiniz. Memnuniyetsizliğiniz bizim tek tahammül edemediğimiz şeydir.   Hobiler […]

  • 5.Sınıf Matematikte Hangi Konular Var?

    Video içinde geçen tüm konular ile alakalı test, kitaplar, çalışma dökümanları ve materyallerini ikiz kırtasiyeden temin edebilirsiniz. Memnuniyetsizliğiniz bizim tek tahammül edemediğimiz şeydir.   Yerel […]


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın