21. Yüzyılda Matematik Öğretimi

Matematik ve anadili öğrenmeniz okullarımızda eğitimin temel taşları olarak görülmektedir. Onlar başlangıç ​​noktalarıdır. Ancak, çoğu öğrenci için, Math bir yük ve mümkünse kaçınılması gereken bir şey haline gelir. Genellikle bu, Matematik öğretme biçimimizden kaynaklanır. Buna ek olarak, öğrencilerin okulda daha uzun süre kalmaları ve Matematik de müfredatlarının bir parçası olmaya devam ediyor. Birçok öğrenci, & # 39; bırakmayı tercih ederdi. Daha sonraki okul yıllarında matematik.

Bu makale, Math'ları öğrencilerimiz için daha çekici hale nasıl getirebileceğimizi tavsiye etmektedir.

Aşağıda, öğrencilerin Matematik geliştirmelerine tamamen katılmak istemelerine yardımcı olmak için kullanılabilecek on üç strateji bulunmaktadır.

1. Matematik eğlenceli, alakalı, yaşamla ilgili olmalıdır. Bu tür stratejileri eğlenceli sınavlar, gerçek hayattan sorular, zorlanmaları kolay zorluklar, bilinmeyen bağlamlar ve hız testlerinden sadece birkaçı olarak kullanın.

2. Matematiğe, öğretildiği gibi değil, öğretilmeyi istediğiniz şekilde öğretin, yani sık sık sıkıldığınızı ve Matematik'in yaşamınızla olan ilişkisini göremediğinizi unutmayın. Sınıfınızın bu şekilde hissetmesine izin vermeyin.

3. Matematik tebeşir ve konuşma DEĞİLDİR ve çoklu alıştırmalardan ibaret değildir. Öğrettiğiniz konulara uygun çeşitli öğretim stratejileri kullanın. Her konuyu öğretim yaklaşımınızı yansıtacak şekilde değerlendirin. Teknoloji, işbirlikli öğrenme teknikleri, uygulamalı materyal, pratik dersler, sınav ve öğrencilerinizin farklı öğrenme stillerini dikkate alan tüm stratejileri kullanın.

4. Stealth aracılığıyla Matematik öğretin. Test, gizli öğrenmeyi yaratmanın bir yoludur. Birçok öğrenci için Matematik öğrenmekten daha eğlenceli görünüyor.

5. Öğrencilerinizi yardımcı öğretmen olarak kullanın. Daha yetenekli öğrenciler, Matematik'in bazı yönlerinde diğerlerinden daha iyidir. Onları uzmanlık alanlarında mentor olarak kullanın. Onlara biraz eğitim vermeniz gerekebilir, ancak öğrencilerin yardımlarına iyi tepki verdiğini ve daha hızlı ilerlediğini göreceksiniz. Mentorun sözleri hakkında önemli olan, öğrencinin dilinde olmasıdır. Bu, daha az yetenekli öğrencinin daha hızlı anlamasını sağlar.

  Pisagor Bağıntısı | TEOG

6. Matematik Öğretimi, öğretmen, sizin için zorlayıcı, heyecan verici ve eğlenceli olmalıdır. Öğretiminizde ve değerlendirmede kullanmak için gerçek hayattan örnekler arayın. Her derse kısa bir problem çözme / eleştirel düşünme alıştırması ekleyin. Her zaman zor olması gerekmez; Zor olanlar için yavaşça ipucu verin.

7. Deney, değerlendir, gözden geçir, planla ve tekrar dene. Programınıza yeni öğretim stratejileri getirin ve bunları bir inceleme süreci ile mükemmelleştirin. Bu farklı stratejiler, öğrencilerinize daha iyi cevap verecektir. Farklı öğrenme stillerinin yanı sıra, öğretmen olarak sizin için yeni, ilginç, öğretme zorlukları eklemek.

8. Alt ve orta okul yılları, kullandığınız öğretim yaklaşımları ve değerlendirmelerinde size esneklik sağlar. Bunun nedeni, değerlendirme sonuçlarının öğrencileri dışarıdan ziyade dahili olarak derecelendirmek için kullanılmasıdır. Yeni bir değerlendirme görevi ilk kez çalışmazsa, değiştirin ve yeniden deneyin. Öğrencileriniz için bir değerlendirme görevi yerine harika bir öğrenme deneyimi de üretebilirsiniz.

9. Başarılarını ve felaketleri meslektaşlarınızla paylaşın. Bu süreç siz ve meslektaşlarınız için gayri resmi bir mesleki gelişim olacaktır. Aslında, nerede yanlış yaptığınızı ve hatanın üstesinden nasıl geleceğinizi gösterebilecek deneyimli bir meslektaşınız olabilir.

10. Matematik yeteneklerinden bağımsız olarak, tüm öğrencilerinizde yapabileceğiniz her beceriyi geliştirin. Öğrencilerinize ne kadar çok beceri kazandırırsanız, uzun vadede başarı şansları da o kadar artar.

11. Öğrencilerin, sizinkileri benimsemeleri değil, kendi Matematik anlayışlarını geliştirmelerine yardımcı olun. Başka bir deyişle, 'Yapılandırmacılık' idealini tanıtın öğretinize.

12. Bir problem / egzersiz hakkında gerçekte nasıl düşündüğünüzü yüksek sesle modelleyin. Mükemmel & # 39; olmayın Matematikçi. Modellemenize, reddettiğiniz akla gelen fikirleri de dahil edin. Bu fikirleri neden reddettiğinizi açıklayın. Zamanın elverdiği kadar farklı çözümler veya yaklaşımlar modelleyin. Bir öğrenci farklı fakat matematiksel olarak doğru bir çözüm bulursa, o zaman onu sınıfa aktarmalarını isteyin.

  Polinomlar | Kamp2018

13. Öğrencilerin Matematik derslerine gelmek istemelerine yardımcı olmak için kendinize sorun. Öte yandan, öğrencilerinize sağlamaktan zevk aldığınız dersleri geliştirmenize yardımcı olacak kişisel bir zihniyet oluşturun. Bu, orada olmak istediğin anlamına gelir.

Kariyerimin sonlarında büyük bir okulda Matematik Bölüm Başkanı oldum. Öğretmenlerimin çoğunun Matematik öğretmekten sıkıldığını gördüm. Önümüzdeki on beş yıl boyunca, yeni öğretim pedagojileri ve zorunlu değerlendirme teknikleriyle birkaç yeni heceyi tanıtmak zorunda kaldık. Bu bizi sınıfta yaptıklarımıza bakmaya zorladı. Yukarıda önerilen fikirler bu incelemeden çıktı. Bu işlem sonucunda meydana gelen şey iki yönlüdür. Birincisi, öğrencilerimiz Matematiklerine daha fazla bağlı kaldılar ve davranış sorunları çarpıcı biçimde azaldı. İkincisi, öğretmenler tekrar öğretmenliklerinin tadını çıkarmaya başladı.


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın