HIIT Cardio Versus Fartlek Eğitimi

HIIT kardiyo, Avrupa ve Kuzey Amerika'daki spor salonlarını kasıp kavuran yeni çılgınlıktır – bunun nedeni … hızlı, verimli ve işe yarıyor!

Yüksek yoğunluklu aralıklı antrenman, özellikle atletlerin ve koşucuların uzun zamandır farkında oldukları bir şeydir. İsveççe'den tercüme edilen Fartlek antrenmanı 'hızlı oyun'dur ve bu, koşucular için uzun süredir popüler bir fitness eğitimi yöntemi ve sabit tempolu koşudan daha fazla yağ yaktığı gösterilen bir yöntemdir. Fartlek antrenmanı, yavaş tempolu koşu ile yüksek tempolu koşu aralıklarını karıştırır; Futbol oynayanların çoğunun aşina olacağı bir örnek, sahanın uzunluğunda koşu yapmak, genişliği koşmak, uzunluğu koşmak ve ardından genişliği tekrar koşmaktır.

Fartlek eğitimi hala harika bir beden eğitimi yöntemi olsa da, HIIT'in Tabatha protokolü, herhangi bir faydayı ortadan kaldırmadan bir antrenmanı çarpıcı bir şekilde yoğunlaştırma olasılığına ışık tuttu. Yüksek yoğunluklu aralık eğitiminin Tabatha protokolündeki sorun, kulağa yanlış gelmesidir; hiç kimse 4 dakikalık bir antrenmanın yağları çıkarabileceğine gerçekten inanmaz ve Tabatha yöntemini tehlikeye atan 8 devre son derece zor olsa da, sporcular genellikle 4 dakika sonra spor salonundan çıkarken kendilerini aldattığını hissetme eğilimindedir. Vücut geliştiricilerinin seanslarına HIIT Cardio'nun Tabatha protokolünü dahil etmeyi seçmelerinin yolu, normal vücut geliştirme rutininin her iki tarafında 4 dakikalık bir seans patlatmaktı. Bu, kendinizi kandırdığınızı hissetmeden HIIT'i kullanmanın çok popüler bir yolu olma eğilimindedir.

Tabatha protokolü onu kullanan herkes için çalışacaktır. Hepimizin akılda tutması gereken şey, spor salonunda geçirilen sürenin spor salonunda kazanılan sonuçlarla doğrudan ilişkili olmadığıdır. Her zaman ünlü 'çok çalışabilirsin ya da uzun süre çalışabilirsin, ikisini birden yapamazsın' sözünü aklınızda tutun. Bunun harika bir örneği, yavaş ve sabit bir hızda yağ yakma için geleneksel bir saatlik koşu bandı seansı ile çok popüler ve yeni bulunan 30 set 20 dakikalık Kettlebell Egzersizleri ile doğrudan karşılaştırılmasıdır. Çalışmalar, daha kısa aktivite döneminin gerçek egzersiz seansında daha fazla kalori yakıldığını değil, aynı zamanda katılımcıların daha fazla kas tanımı, daha düşük vücut yağı ve çok daha yüksek fitness seviyeleri sergilediğini gösteriyor. Bu, daha kısa süreler için daha sıkı eğitimin daha faydalı olduğunun kanıtlanmasının yalnızca bir yoludur.

  Vücut Geliştirme ve Kardiyo Egzersizlerinin Faydaları

Sıklıkla Boksörlerin bir dövüş için fazla antrenman yaptığını ve yıkıcı etkilere neden olabilecek büyük gece geldiğinde kendini zinde hissetmediğini duyarsınız, Amir Khan'ın Danny Garcia'ya karşı yaptığı son gezisinde düşünün. Lamont Peterson yasadışı maddeler aldığı için yasaklanmadan birkaç ay önce bir kavgaya hazırlandı. 4 rauntta durdurulduktan sonra, hiç yaşanmamış bir dövüş için zirveye ulaştıktan sadece birkaç ay sonra, dünyadaki birçok uzman ve koç bunu aşırı eğitime bağladı. Eğitimin bir efsane ve zihinsel bir durum olduğunu iddia eden asla açık sözlü olmayan Chris Eubank Senior gibi başkaları da var ve en büyük endişenin eğitim sırasında bayatlamakla ilgili olması daha çok. Boxers için durum bu olsa da, vücut geliştirmede aşırı egzersizin sonuçları nasıl tamamen durdurabileceğine dair birçok bilimsel kanıt vardır. Örneğin çalışmalar, Bicep ilerlemesinin aşırı eğitimle durdurulduğunu defalarca göstermiştir ve aslında Bicep aşırı çalışır çalışmaz kas kapanır ve hiçbir büyüme veya onarım meydana gelmez. Buna ek olarak, genellikle bir eğitim Platosunu aşmanın en iyi yolu (ilerlemenin durdurulduğu bir aşama) bunu geçmenin en iyi yolu, tüm kasların ve eklemlerin iyileşmesine izin veren Spor Salonu'nda bir hafta almaktır. Bunu yaptıktan sonra, çoğu insan belirli bir ağırlığı kaldırırken takılıp kaldıklarında bir hafta öncesine göre anında daha fazla ağırlık kaldırabildiklerini fark eder.

HIIT Eğitimi, beden eğitimi ile ilgili sorunların tümü değilse de çoğuna cevap veriyor gibi görünüyor; sizi bedeninizde ve zihninizde taze tutar. Yaralanma ve aşırı egzersiz problemleriyle savaşır ve muazzam bir yağ yakıcıdır ve fiziksel formunuzu arttırmanın harika bir yoludur.


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın