Skolyoz için Kardiyo

Skolyoz, omurganın yandan kıvrılması olarak tanımlanır. Normal bir omurga lomber bölgede içe, ortada torasik bölgede dışarıya doğru kıvrılır. Eğrilik yanal olarak gelişmeye başladığında, kasları, sinirleri, diğer kemikleri ve hatta organları etkileyebilir.

En belirgin skolyoz semptomları şunlardır: 1) düzensiz yükseklikte omuzlar ve / veya pelvis ve 2) bir omuz diğerinden daha fazla yapışan. Skolyozun olası komplikasyonları değişkendir, ancak vakaların çoğunda ciddi değildir. Omurga yana doğru büküldüğünde, omurlar virajlarda eğilir ve aralarındaki diskler eşit olmayan bir baskıya maruz kalır. Bu, skolyoz hastalarını erken disk dejenerasyonuna duyarlı hale getirir. Bazı kişilerde hafif solunum komplikasyonları olabilir, çünkü torasik omurgadaki bir eğri kaburgaların pozisyonunu etkiler.

Birçok çocuk skolyoz nedeniyle kas ağrısı çekmez, çünkü durum çocukluk çağında gelişir ve vücut buna adapte olur. Diske bağlı ağrı, yüksek düzeyde aktivite sürdürmek isteyen skolyozlu insanlar için en büyük endişe kaynağıdır.

Kardiyovasküler egzersiz, sağlıklı bir yaşamın önemli bir bileşenidir. Kalbin ve ciğerlerin en üst düzeyde fiziksel durumda tutulması, büyük hacimlerde oksijen bakımından zengin kanın vücudun dokularına akmasını ve sağlıklı ve güçlü olmasını sağlar. Omurga yüksek etkili bir alan olduğundan, skolyozu olan insanlar bu tür bir egzersizi zor bulabilirler.

Koşma ve bisiklete binme gibi yaygın kardiyo formları, skolyozu olanlar için acı verici olabilir. Vücut koşarken, vücut kuvvetleri zemine aktarır, bu da vücut üzerindeki bir kuvvete karşılık gelir. Omurga, açılı omurları olanlara zararlı olabilecek koşarken, önemli miktarda sıkıştırma yaşar. Aynısı bisiklet sürerken de olur; Yerdeki her düzensizlik omurgayı sarsar.

Kardiyo egzersizi, skolyozu olanlar için olasılık alanı dışında değildir. Kavisli omurga sarsılmaya karşı hassas olduğu için, omurgayı yüklemeden kalp atış hızını koruyan egzersiz formları idealdir. Aşağıdakiler güvenli skolyoz kardiyo egzersizleri olarak kabul edilir:

  Ağaç İşleme Planları - Herhangi bir Ağaç İşleme Projesini Başlatmaya Başlayanlar İçin Yararlı İpuçları

1. Su Aerobik: Suda egzersiz yapmak sırt ağrısı ve omurga sorunları olan herkes için idealdir; Su vücudunuzun ağırlığını alır ve omurganızı yüksektir. Suyun yoğunluğu vücudunuzun hareketine direnç gösterdiğinden, hem kuvvet artırıcı hem de kardiyovasküler egzersizler için idealdir. Bu kaslarınızı, kalbinizi ve ciğerlerinizi sıkı tutar. Yüzme en yaygın su egzersizidir, ancak su aerobik dersleri daha çeşitli egzersizler sunar.

2. Eliptik Eğitim: Eliptik makineler, sarsıcı etki olmadan çalışmanın faydalarını sağlar. Bu makine, koşmak yerine kayma yapmanıza izin verir, omurganızı yüksektir.

3. Merdiven Makineleri: Bu makineler merdivenlerden yukarı yürür gibi çıkmanıza izin verir, ancak ayaklarınızdan vücudunuzun geri kalanına daha az kuvvet aktarılır.

4. Yürüme: Bu düşük yoğunluklu egzersiz, sağlıklı bir vücuda sahip olmak isteyenler için idealdir. Ancak yoğun bir antrenman arayanları tatmin etmeyebilir.

Yukarıdakilerden herhangi biri size acı verirse, kendinizi çok fazla zorluyor olabilirsiniz. Yavaş başlayın ve daha yoğun egzersizler için yolunuzu kullanın. Skolyoz olanlar için kardiyo esastır. Hangi egzersizlerin faydalanacağını ve hangisinin size zarar vereceğini bilmek bel ağrısı yönetiminin en önemli bileşenlerinden biridir. Görmek http://www.livestrong.com/article/394848-taboo-exercises-for-scoliosis/ Kaçınılması gereken egzersizlerin bir listesi için.


SİTE YOĞUNLUĞUMUZU ENGELLEMEK VE SAYFA AÇILIŞ SÜREMİZİN KISALTMAK İÇİN;
TÜM ESKİ YORUMLARI SİLDİK.
BİLGİNİZE...

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın